Bwoman.co.il
הוספה למועדפים הפיכה לדף הבית
הרשמה לאתר  סרגל כלים



דולה בלידה
מיותרת לחלוטין
עוזרת במידה
חובה לכל יולדת

הצג תוצאות




בירה לבנה אינה פוגעת בכבד! 

בירה לבנה אינה פוגעת בכבד!

מאת: לימור בן חיים / בתאריך: 31/05/2009 / מדור: בריאות

גרסת הדפסה
הוספת תגובה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר

עובדה בריאותית ידועה קבעה לפני שנים כי שתיית משקאות אלכוהוליים עשויה לפגוע בכבד, אולם מחקר חדש שפורסם לאחרונה שופך אור על הקשר בין הדברים. המחקר בדק את הקשר בין צריכה מתונה של משקאות אלכוהוליים שונים כמו בירה לבנה ויין ובין הסיכון לחלות במחלות כבד.

11_beer.jpg

מחלות כבד שכיחות ביותר ברחבי העולם המערבי, על פי הערכות בין לאומיות אחד מכל שלושה מבוגרים ברחבי ארצות הברית סובל מכבד שומני, היכול להוביל לשחמת הכבד ואף לאי ספיקת כבד. במחקר השתתפו 7,211 אזרחים אמריקאים שאינם שותים וכן 945 אמריקאים הצורכים משקאות אלכוהוליים ובירה לבנה באופן מתון. המחקר נערך במסגרת סקר הבריאות והתזונה הלאומי האמריקאי ואיתור מחלת הכבד נעשה על פי רמות בדם של אנזימי כבד ALT. מניתוח תוצאות המחקר התגלה חשד לכבד שומני שאינו אלכוהולי בקרב – 14.3% אצל אילו שאינם שותים לעומת 12.4% בקרב אילו הצורכים בירה לבנה באופן מתון. החשד למחלת כבד בקרב הצרכנים המתונים של היין במחקר היה 8.6%. מסקנת החוקרים הייתה שצריכה מתונה של כוס אחת ביום של משקאות כמו יין ובירה לבנה אינה גורמת כלל לכבד שומני ומאפשרת המשך צריכה בטוחה לציבור הרחב ואף בקרב אנשים בסיכון למחלות לב אשר יכולים ליהנות מהתכונות הבריאותיות של ההגנה על בריאות הלב.

המחקר פורסם בכתב העת המדעי למחלות כבד ה – Heapology, היוצא בארצות הברית והוא מצטרף לידע מדעי ההולך ומצטבר בידי עולם המדע המוכיח כי בניגוד לחשש ממשקאות אלכוהוליים, לבירה לבנה ישנן תכונות בריאותיות מוכחות במידה וצורכים אותה על בסיס קבוע ובמתינות. מעניין לדעת כי המחקר המדעי האחרון בנושא זה קבע כי שתייה מתונה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב. מדובר במחקר חדש, ארוך ורחב היקף, שנערך במכון הלאומי לבריאות הציבור באוניברסיטת סאות'רן בדנמרק, בשיתוף המכון לרפואה מונעת באוניברסיטת קופנהגן, אף היא בדנמרק, אשר קבע כי שתייה קבועה ומתונה של בירה מורידה באופן משמעותי את הסיכון למות ממחלות לב. המחקר בחן את הקשר שבין שתייה מתונה וקבועה של בירה, בשילוב עם פעילות גופנית, לבין הסיכון למות ממחלות לב.

לקראת תחילת המחקר נאספו נתונים רפואיים של 11,914 גברים ונשים בריאים מרחבי דנמרק, בגילאי עשרים ומעלה ללא כל היסטוריה רפואית של מחלות לב. במהלך 20 השנים הבאות בהן התנהל המחקר, בוצע מעקב רפואי קפדני אחר המשתתפים ובתהליך איסוף הנתונים נמצא, כי בפרק זמן זה נפטרו 5,901 איש מקרב משתתפי המחקר, מתוכם 1,242 איש כתוצאה ממחלת לב.

מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית, המבוססת על העובדה שאלו אשר נותרו בחיים, כלומר 4,659 הגברים והנשים ביצעו במהלך עשרים שנות המחקר פעילות גופנית באופן סדיר ושתו בירה באופן קבוע ומתון.

מסקנת המחקר העולה מניתוח הנתונים היא, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה, בשילוב עם פעילות גופנית קבועה, מורידים את הסיכון למות ממחלות לב בכ- 50% לעומת הימנעות משתייה.

נתון מעניין נוסף אשר עולה מהמחקר מצא, כי בקרב אלו, אשר ביצעו פעילות גופנית קבועה, שגם שתו בירה באופן מתון וקבוע, הייתה הפחתה בסיכון לחלות במחלות לב בכ- 70%, לעומת אלו אשר בצעו רק פעילות גופנית. מסתבר גם, כי ביצוע פעילות גופנית מאומצת ושתייה מופרזת של בירה מעלים את הסיכון למות ממחלות לב. החוקרים קבעו כי ממצאים אלו מצביעים באופן ישיר על כך, ששתייה מתונה וקבועה של בירה מביאה לירידה משמעותית בסיכון למות ממחלות לב וכי השפעתה המטיבה מתחזקת בשילוב עם פעילות גופנית קבועה.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי האירופי לבריאות הלב, היוצא באוניברסיטת אוקספורד באנגליה ומצטרף לשורה של מחקרים, אשר בדומה למחקרים שנערכו בעשור הקודם עם יין אדום, מצביעים על כך, ששתייה מתונה וקבועה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, סוגים מסוימים של סרטן ואף משפרת את התפקוד הקוגניטיבי, מסייעת לזיכרון ותורמת למצב הרוח.

מחקר מדעי נוסף אשר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבריטי לסרטן (British Journal of Cancer) קבע אף הוא כי שתייה מתונה וקבועה של בירה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן הכליה. החוקרים מצאו, כי ההשפעה של הבירה על הסיכון לחלות בסרטן הכליה קשורה בהשפעת רכיבים פנוליים המצויים בה. כמו כן, משפיע האלכוהול בבירה על שיפור הרגישות לאינסולין, שהינו גורם סיכון ידוע, המגביר חלוקת תאים סרטניים. מחקר רחב היקף זה כלל כ- 2,000 משתתפים ונערך במכון לרפואה סביבתית שבסטוקהולם שבדיה ובשיתוף בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון ארצות הברית ומכון קרולינסקה בסטוקהולם שבדיה.

מסתבר כי גם מחקר מדעי נרחב במיוחד אשר פורסם בכתב העת המדעי Diabetologia ועקב אחר 106,690 נשים צעירות לאורך 10 שנים, קבע כי צריכה מתונה של בירה מגינה מפני סוכרת בהיותה מפחיתה את הרגישות לאינסולין, החוקרים קבעו כי צריכת אלכוהול יומית של 30 גרם, הינה בעלת ההשפעה המגנה ביותר מפני סוכרת.
מחקר רחב היקף נוסף, שפורסם בכתב העת המדעי של איגוד הלב האמריקאי (Circulation), אשר בדק את ההשפעה הכוללת של שתיית בירה, ביחס לסיכון למחלות לב וכלי דם, סקר 15 מחקרים בהם נבדקו למעלה מ – 200 אלף משתתפים. מסיכום מחקרים אילו נמצא, שהסיכון למחלת לב וכלי דם ירד ל-78% בקרב שותי הבירה, לעומת אילו שאינם שותים. סיכום תוצאות מחקרים אילו מצביע חד משמעית על השפעתה של שתייה מתונה של בירה בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם.
מחקר נוסף, שיצא לאחרונה ואשר פורסם בכתב העת המדעי לתזונה ומטבוליזם (Annals of Nutrition and Metabolism), הינו מחקר קליני התערבותי ראשון מסוגו, שבחן את ההשפעה של צריכה מתונה של בירה רגילה על מערכת החיסון בקרב אוכלוסייה בוגרת ובריאה של כ- 57 גברים ונשים. מסקנת החוקרים היא ששתייה מתונה וקבועה של בירה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית ובמיוחד בקרב נשים ויכולה להסביר את השפעת הבירה במלחמתו של הגוף במחלות שונות ובמניעתן.

ממחקרים אלו עולה כי שתייה מתונה וקבועה של בירה, בקרב גברים עד שני בקבוקים (660 מ"ל) ביום ובקרב נשים עד בקבוק אחד ביום (330 מ"ל), מורידה משמעותית את הסיכון למחלות ומסייעת במניעתן, אולם צריכה מוגברת מבטלת השפעה זו ואף מסוכנת.


 הצטרפות לניוזלטר:   |  הסבר ותנאי שימוש 
 * שם פרטי:  * אימייל:
   שם משפחה:    עיר מגורים:


תגובות גולשים: 0



תגובה לכתבה:

   

סמיילים: yellow_happy yellow_mad yellow_sad yellow_surprised yellow_tired brown_mad darko_happy green_quiet green_sad lightb_x lightv_sad orange_bold violet_grin violet_tongue violet_wink 

 


הסבר ותנאי שימוש |

הסרטון השבועי
בן 10 !

כתבות אחרונות מהמדור
הפלה מלאכותית
אכלנו סופגניות, ומה עכשיו?
מרק עדשים, גזר ודלעת
אל תפקירו את המפרקים
מניעת מחלות חורף
סלט חסה פירות ורימונים
בעיות בעור כף היד
לתכנן ארוחת חג ולהישאר בחיים
בעיות פריון והרפואה היפנית
סלט פסטה, עוף וארוגולה
לחץ ומתח, לרפואה היפנית יש פיתרון
לפתוח שנת הלימודים ללא כאבי בטן
עובדות בריאותיות על תה
פילה סלמון על ספגטי
פסטה בפסטו.
 
 
התכנים החמים של החודש
אהבה ללא תנאי
איפור לאמצע הדרך
האגן שלך מאוזן?
החתול והתינוק חברים
הטרדה מינית בעבודה
המעסיק שמקפיץ את...
הפלה מלאכותית
הקץ ל"הצצות" בתא...
חששות אצל ילדים
לק בסטייל מונרו
מנגנון הפעולה המשולש
מעכשיו קיראו לי...
נגיעות ירקרקות
סומק מינראלי
עיצוב מחומרים ממוחזרים
קמליות מכל העולם
קרם פסו מדיס
שירי ילדים בכלים...
 

calander ארכיון כתבות

« מאי 2009 »
א' ב' ג' ד' ה' ו' שבת
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
facebook_small שתפי את בי וומן עם חברותיך בפייסבוק
קישורים: הכרויות | הסרת שיער | גלגלצ אונליין | 102030 | הגדלת חזה
פורטל להיות אישה - כל הזכויות שמורות ©
הנהלת האתר אינה אחראית לתוכן המפורסם באתר
יצירת קשר :: פרסום באתר :: תנאי שימוש :: דרושים :: הוספה למועדפים :: מפת האתר :: Rss feeds