בי וומן » כתבות » מקימה עסק? כך תעשי זאת נכון

מקימה עסק? כך תעשי זאת נכון 

מקימה עסק? כך תעשי זאת נכון



, מדור: קריירה
פורסם בתאריך: 03/12/2014

פתיחת עסק חדש היא צעד משמעותי בעל השלכות רבות. רבים השיקולים שמביאים אותנו לקחת על עצמנו את האחריות הזו, החל ברצון לרדוף אחרי החלום שלנו (או הכסף. או גם וגם), דרך הרצון להיות עצמאיים, ובכלל, למה שמישהו אחר יקצור את הפירות שאני זרעתי?
פתיחה של עסק חדש, איך שלא נסתכל על כך, מחייבת נטילת סיכון. משמעותו נקבעת אמנם בהתאם לגובה ההשקעה הכספית (או ההתחייבויות), אולם ישנם שיקולים רבים ואחרים שיש לקחת בחשבון, כגון תקופות של אבדן הכנסה, צבירת חובות אישיים, אחריות וכד'. אם החלטת לצאת לדרך חשוב שתדעי איפה להתחיל וממה חשוב להימנע.

תיאום ציפיות
אל תבינו אותי לא נכון, אני מאד בעד. ככל שיותר אנשים יחברו בין הכישורים האישיים שלהם למשלח ידם, העולם שלנו יהיה עשיר יותר, מעניין יותר, ובטח נעים יותר, ובמקרים רבים הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא לצאת לדרך עצמאית. אני יכולה להעיד על כך שהעצמאות הפכה אותי לאדם הרבה יותר מאושר ושלם. העניין הוא שכדי שהעסק יצליח, צריך לנהל אותו נכון מהרגע הראשון, וזה אומר בעיקר לנהל את עצמכן. בשונה מהתנהלות כשכירה, כעצמאית ישנה משמעות לכל רגע מזמנך ולכל צעד שתעשי – אלו ישפיעו בצורה ישירה על הצלחתו ועל רווחיותו של העסק.

ממנה את עצמי
כשאתן ניגשות לשלב תכנון ובניית העסק, תיווכחו לדעת שכמעט את הכל תוכלו לעשות בעצמכן. זה לא אומר שזה הצעד הכי נבון. במקרים מסוימים, בעל מקצוע המתמחה באספקט מסוים יוכל להביא לתוצאות טובות יותר מאשר אדם שאינו מתמחה בתחום. או במילים אחרות, גם אם את יודעת להתמודד עם פונקציות מורכבות, לא הייתי ממליצה לך לוותר על שירותיו של רואה חשבון.
חישבו מהן החזקות שלכן, אילו דברים הייתן מסוגלות לבצע בכוחות עצמכן ברמה טובה ואיפה עדיף להיעזר באיש מקצוע. או כמו שאומר המשפט הידוע: Do what you do best and outsource the rest, אבל לשלב הזה תגיעי בהמשך. ייעוץ עסקי
לצורך בניית העסק, ניתן להיעזר בשירותיו של רואה החשבון שתבחרי או של יועץ עסקי. תוכלי להיעזר בניסיונו הרב בתחום כדי לענות על שאלות הנוגעות בהקמת העסק וניהולו:

הגדרת סוג העסק – עוסק מורשה או פטור? מעבר לאספקטים הכספיים, יש לקחת בחשבון גם את הפן השיווקי – האם היותך עוסקת פטורה ישפיע על התדמית של העסק שלך? האם את נראית יותר "קטנה" או פחות מנוסה?
עלויות – מהן העלויות הכרוכות בהקמת העסק, לרבות שכירות, עיצוב ובניית המקום, מלאי, שיווק ועוד. כמו כן, יש לבחון מהן ההוצאות הצפויות לך, מהי המגבלה ביחס להכנסה הצפויה, וכן את שאלת העלות מול תועלת לכל הוצאה.
הנקודה הקריטית ביותר היא הגדרה מדויקת של מטרות העסק, וקצב מימושן לאורך ציר הזמן. בכלל זה, יש להגדיר את תהליך ההתקדמות הרצוי והיעדים שעל העסק להשיג בכל שלב – מה יחשב כהצלחה, ומתי זה הזמן לעצור ולעשות חושבים.

id-10089088.jpg
אל תעשו הכל בעצמכן (תמונה: adamr/freedigitalphotos)

תכנית שיווקית
לאחר שהגדרנו את המטרות, השלב הבא הוא לבחון כיצד ניתן להשיגן – וזו למעשה התכנית השיווקית. שיווק הוא אחד ההיבטים הקריטיים ביותר בעסק: בין אם מדובר בעסק מסחרי או בארגון ללא כוונת רווח, אם המטרות הן גיוס כספים, מכירות, או הגדלת החשיפה – יש לערוך תכנית שיווקית מפורטת אשר תסייע לך להגיע למטרותיך. בפן השיווקי, קיימת משמעות לכל צעד שתעשי: האופן שבו תבחרי להציג את עצמך, האתר שבו תבחרי להציג את שירותייך, ואפילו לצבעים בלוגו.
ניתן ומומלץ להיעזר ביועץ שיווקי לצורך הגדרה מדויקת ויעילה של התמהיל השיווקי. כך או כך, כדאי שתהיה לך תכנית ראשונית, שתביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את מטרותייך, שלשמן הוקם העסק. להלן הצעדים העיקריים שתכנית כזו צריכה לכלול:
1. הגדרת המוצר או השירות – מהו סל המוצרים או השירותים אותם תציעי ללקוחותייך? מהי הדרך הנכונה ביותר להציעם? באיזה היקף או כמות? באיזו חבילה?
2. מיהו קהל היעד אשר יהיה מעוניין לרכוש את המוצר שלך? מה מאפיין אותו וכיצד תוכלי לפנות אליו בצורה היעילה ביותר?
3. בדקי את המתחרים שלך – מהם היתרונות והחסרונות שלהם ביחס אלייך? לאור המוצר שהגדרת בסעיף 1, מהו היתרון שלך ביחס אליהם? זה המקום לערוך את השינויים וההתאמות הנדרשים, לפני שיוצאים לדרך.
4. פנייה ללקוחות – מהן הדרכים האפקטיביות לפנייה ללקוחות:
• באמצעות דף נחיתה או אתר אינטרנט (מומלץ לעסקים הפונים לקהל בטווח גיאוגרפי רחב, בעלי רמת תחרות נמוכה עד בינונית).
• באמצעות פנייה ישירה – במקרה שבו מדובר במוצר הפונה לקהל יעד מפולח ומוגדר.
• באמצעות שיתופי פעולה – אילו עסקים פונים לאותו קהל יעד אך אינם מהווים תחרות עבורך? שיתוף פעולה אפקטיבי שיוכל להמשך לאורך זמן צריך להיות רווחי ומועיל לשני הצדדים.
• קידום מכירות – ישנן מגוון שיטות לקידום מכירות, והן צריכות להתאים לך ולעסק שלך: מבצעי מכירה, הנחות, קופונים, פרסום במדיה המודפסת, הגרלות, דוגמיות ועוד. האופן שבו תבחרי לקדם את מכירות העסק הינו בעל השלכה על תדמיתו. יש לבחון נושא זה לעומק.
• נטוורקינג – נצלי את כל הקשרים שלך כאם וכחברה. הצטרפי לקבוצות נטוורקינג מתאימות, ודאגי להפיץ את הבשורה בקרב כל מכרייך ומכריהם שלהם.

לסיכומו של עניין, לצורך הקמה של עסק מצליח נדרשים בניה נכונה ותכנון מקדימים, אשר יקדמו את העסק ויצמצמו את מרווח הטעויות והסיכונים. כפי שראינו לעיל, לכל צעד שתעשי ישנה חשיבות, ואין מקום "לזרום", אלא להוביל ולנתב את ההתקדמות לכיוונים הרצויים. לצורך כך, עלייך למצוא את האיזון בין פעולה על פי תחושות הבטן שלך (שהרי בכל זאת מדובר בעסק הפרטי שלך), לבין קבלת החלטות מושכלות ומחושבות. בהצלחה!

הכותבת: אורלי שפירא- יועצת שיווקית, מקימת חברת Practic ייעוץ שיווקי באוריינטציה יישומית

תמונת שער באדיבות jesadaphorn/freedigitalphotos


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: