בי וומן » כתבות » חשיבותו של כסא העבודה בהריון

חשיבותו של כסא העבודה בהריון 

חשיבותו של כסא העבודה בהריון



, מדור: הריון
פורסם בתאריך: 05/01/2015

ההריון גורם לשינויים גופניים משמעותיים בזמן קצר יחסית. נשים אשר במסגרת עבודתן יושבות שעות למול המחשב או שולחן העבודה, בחירת כיסא תומך - ארגונומי בריאותי, חיוני ביותר לעבודה אפקטיבית והריון קל. 7 טיפים לעזרתכן

1. העליה במשקל במהלך ההריון אינה מתפזרת על פני כל הגוף אלא מתרכזת ברובה באזור חלל הבטן והאגן ומלווה בשינויים ביציבה. בעת הישיבה נדחס מרכז הכובד כלפי מטה. לכן, מומלץ לשבת על כיסא מרופד, בעל מילוי אלסטי המתאים עצמו למבנה הגוף. מומלץ שהריפוד יהיה מנדף זיעה או להניח על המושב מגבת כותנה.

2. מומלץ לבחור כיסא מתכוונן, עם משענת נטויה מעט לאחור, ליצירת זווית ישיבה (בין הרגליים לגב) של 100-110 מעלות, אשר תאפשר מרחב לבטן התופחת.

3. כיסא עם משענות ידיים, יספק תמיכה ויפחית את העומס מעמוד השדרה.
את הרגליים רצוי להניח על משטח מוגבה (למשל דרגש), לא מקופלות לאחור אלא בזווית קלה החוצה.

4. רצוי שלמשענת הכיסא יהיו קימורים מתאימים לגב התחתון, על מנת שתתמוך בעמוד השדרה ותמנע מתח מיותר מהגב התחתון הנושא ברוב הנטל.

id-10098713.jpg
פעם בחצי שעה מומלץ לקום ולהתנועע (תמונה: adamr/freedigitalphotos)

5. חשוב שמסך המחשב בעת העבודה, יהיה ממוקם ממול במרחק יד פרושה לפנים (גם עם בטן חודש תשיעי) כאשר העיניים בקו ישר עם השליש העליון של המסך.

6. יש לתת תשומת לב לשלב הקימה מהכיסא במידה ולכיסא יש גלגלים - למניעת החלקה ונפילה מסוכנת! בכדי שהקימה תהיה בטיחותית, יש להיעזר בידיות הכיסא ולהעביר משקל לאט אל עבר הרגלים, תוך תמיכה בדופן השולחן שממול, עד קימה מלאה.

7. חשוב מדי פעם לקום ולהתנועע כדי לשפר את זרימת הדם לגפיים, או לבצע מתיחות בזמן ישיבה, לפחות פעם בחצי שעה.

לידה קלה!

מאת: טלי בר - און, יועצת לכיסאות usexport.co.il , ארגונומית ומאבחנת ליקוי יציבה.

תמונת שער באדיבות khunaspix/freedigitalphotos


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: