בי וומן » כתבות » ביקורת: פרינסס

ביקורת: פרינסס 

ביקורת: פרינסס



, מדור: תרבות
פורסם בתאריך: 17/03/2015

כאשר בביתה של משפחה ישראלית נורמטיבית כביכול מתנהלים חיים שגרתיים לכאורה, מתחת לפני השטח מתנהלים יחסים אסורים שהשתיקה ועצימת העיניים של הסביבה רק מאפשרת לסיטואציה המחלחלת להמשיך. נושא מאיים זה הוא בגדר טאבו בחברה הישראלית אך הוא גם עומד במרכזו של הסרט הישראלי המטלטל והמדובר "פרינסס".

מדובר בסרט הישראלי המטלטל ביותר שתראו בשנה הקרובה שעוסק בצורה נועזת בסוגיה שהיא למעשה נקודת תורפה מבחינת רשויות הרווחה והחברה הישראלית כולה: הבחירה של בני משפחה לעצום עיניים כאשר יש חשד או אפילו ידיעה וודאית על התעללות מינית ומעשי סדום בתוך המשפחה (וזה בוטה במיוחד כשמעורבים בכך קטינים).
מרכז הסרט (שיצרה הבמאית המבטיחה טלי שלום עזר) מתמקדת בדמותה של אדר, ילדה בת 12 (בגילומה המהפנט של שירה האס) בוחנת את הגבולות של יחסים נורמטיביים מול אביה החורג (בגילומו של אורי פפר) בזמן שאימה המתמסרת לבן זוגה (קרן מור) בקושי נמצאת בבית ולא מעניקה לבתה יחס חם ואמהי. אך במסגרת סדרה של משחקי תפקידים שמקיימים אדר ואביה החורג, נדמה שמהר מאוד השניים עברו לאזור הדמומים של יחסים מסוכנים.
תוך כדי ניסיונותיה לזכות לתשומת לב מאימה ולמצוא את הדרך להשתלב בהיררכיה החדשה בבית (ה"פרינסס" של הבית מתגלה כצעירה בעלת נפש פצועה שאיש מסרב לראות מה עובר עליה) נתקלת אדר בדמותו המסתורית של אלן (אדר זהר הנץ) נער צעיר שדומה לה בצורה מחשידה ולאחר שהוא מצטרף למשפחה הכי לא נורמטיבית בשכונה השניים יוצאים למסע אפל שנע בין ילדות להתבגרות, בין מציאות לדמיון. מסע המשנה לעד את חוקי המשחק בבית.


טריילר הסרט (באדיבות סרטי יונייטד קינג)

סרטה של טלי שלום עזר ("סרוגייט", "ליבינג רום") מאפשר הצצה אכזרית ובוטה למקום בו יחסים לא ראויים בתוך המשפחה זוכים להתעלמות בקרב אם המשפחה, נציג מערכת החינוך והאב הביולוגי שלא נוכח בחייה של הבת. עבודת הבימוי מרשימה ומטרידה בו זמנית (כמה מהסצנות בסרט יהיו מהסצנות הלא נוחות לצפייה שתראו השנה בקולנוע הישראלי) והבחירה להעניק לאדר הפגיעה את האלטר אגו הזכרי-נערי שלה (מזכיר מעט את הייצוג של טיילור דירדן ב"מועדון קרב") מעמיקה את המימד האפל שמתקיים בין המציאות לדמיון של אדר.

אומנם לפני מספר שנים נוצר סרט ישראלי בלתי נשכח שעסק באותו נושא ממש ("למראית עין" בכיכובה של טלי שרון שגילמה צעירה עיוורת שלומדת לאחר התאבדות בת דודתה על סדרת ההתעללות שעברה מצג אביה בזמן שכולם העדיפו לעצום עיניים) אך נדמה ש"פרינסס" בעל מוטיבים אפלים ומטרידים הרבה יותר (על גבול סרט אימה) ומותיר את הצופה עם מספר רגעים מצמררים.
אנסמבל השחקנים של "פרינסס" מוכיח שהוא התמסר לעבודתה האמיצה של טלי שלום עזר. במיוחד אי אפשר להישאר אדישים לאומץ,לבגרות ולכריזמה שמביאה למסך שירה האס שגונבת את ההצגה.

"פרינסס", ישראל 2014. במאית: טלי שלום עזר. שחקנים:
שירה האס, קרן מור, אורי פפר אדר זהר הנץ
תסריט: טלי שלום עזר, הפקה: אלעד גביש, משה אדרי, ליאון אדרי, צילום: ראדק לדזוק, עריכה: נטע דבורקיס, 92 דקות.



תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: