בי וומן » כתבות » בין החגים לקיץ

בין החגים לקיץ 

בין החגים לקיץ



, מדור: בריאות, טיפוח הגוף
פורסם בתאריך: 22/05/2016

התקופה שמתחילה אחרי החגים ומגיעה לשיאה בחודשי הקיץ מציבה אתגר משמעותי בפני נשים שרוצות גם להיראות טוב וגם לשמור על הבריאות. הפתרון: הימנעות מדיאטת כאסח ובחירת פעילות גופנית בהתאם למשקל יעד תקין. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא

את לא היחידה שמרגישה מלאה ומסורבלת אחרי תקופת החגים. לפי סקר שנערך בשנת 2014 בקרב נשים בנות 22-45, מעל 45% מהנשאלות העידו על ירידה במוטיבציה לפני הקיץ. הסיבות העיקריות שצוינו היו עלייה במשקל, חשש מהשמנה והיעדר זמן פינוי לביצוע פעילות גופנית.
מעבר לכך, סקר בינלאומי שנערך בשנים 2007-2008 מצא שיותר מ-30% מכלל המבוגרים בישראל סובלים מעודף משקל ו-15% סובלים מהשמנת יתר. שיעור הגברים שסובלים מעודף משקל עדיין גבוה משיעור הנשים, אך עושה רושם שאותנו זה יותר מטריד. היתרון הוא שהיום אפשר גם להיראות טוב וגם לשמור על הבריאות, בעיקר לפני חודשי הקיץ המאתגרים.

מהי דיאטת כאסח ואיך מחשבים את מסת הגוף?
השאלה היא מה עושים כדי לשמור על משקל גוף תקין ובעיקר ממה עדיף להימנע. ראשית, כדאי לבצע בדיקת BMI לפני חיטוב הגוף ולא להתפתות לדיאטת כאסח. תוכלי לזהות דיאטת כאסח לפי ירידה מהירה ואינטנסיבית במשקל, שאינה מבוססת על פעילות גופנית ולכן גם לא נתמכת לאורך זמן.
במקביל, השתמשי במדד BMI שייתן לך הערכה כמותית ומדויקת לגבי משקל תקין, עודף משקל או תת משקל. המדד מחושב באמצעות נתוני גובה, גיל, מין ומשקל והוא זמין בחינם באתרי האינטרנט. מחשבון לחישוב מסת הגוף יאפשר לך גם לאבחן התפתחות בעיות בריאות ולפנות לגורם מקצועי במקרה הצורך.
עכשיו את בטח שואלת את עצמך האם יש קשר בין אופי הפעילות הגופנית שאת צריכה לבצע כדי לשמור על משקל גוף תקין לבין הגיל שלך. זו שאלה מצוינת, כי סקר משנת 2008 גילה הבדלים גדולים בהיקף הפעילות הגופנית לפי גיל: בקרב נשים בגילאי 21-34, רק 26.8% מהנשאלות ביצעו פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע ו-20 דקות בכל פעם. לעומת זאת, בגילאי 35-44 הנתון עולה ל-30.3%, בגילאי 45-54 הוא מטפס ל-36.8% ובקרב בנות 55-64 הוא מזנק ל-41.1%.
המסקנה היא שנשים מודעות יותר לחשיבות של הפעילות הגופנית ככל שהן מתבגרות, אך אין סיבה אמיתית לחכות לגיל הזהב כדי ליהנות מתחושת סיפוק והרגשה בריאה.

המתכון לפעילות גופנית: 150 דקות בשבוע בעצימות בנונית או 75 דקות בעצימות גבוהה
ממצאי סקר בריאות לאומי משנת 2009 חשפו שרק 19.1% מהנשים עוסקות בפעילות גופנית 3 פעמים בשבוע או יותר. ישראל ממוקמת במקום גבוה יחסית באחוז המבוגרים שאינם עוסקים בפעילות גופנית, מה שמפתיע לאור החשיבות שאנו מייחסות למראה חטוב בקיץ. במילים אחרות, אם את רוצה להיראות טוב אחרי החגים ולא מעוניינת לסבול מבעיות בריאותיות בגלל דיאטת כאסח – פעילות גופנית היא הפתרון.
תוכלי להשיג מקסימום תועלת מפעילות גופנית ולעמוד בסטנדרטים שתציבי עבור הצרת היקפים בעזרת 150 דקות בשבוע ובעצימות בנונית בלבד. אם את אוהבת אתגרים, תוכלי לעבור לפעילות של 75 דקות בעצימות גבוהה. זו פעילות שכוללת בין היתר ריצה, שחיה מהירה, דיווש באופניים במעלה כביש וכן הלאה. בנוסף, הקפידי לבצע פעילויות לחיזוק שרירי הגוף לפחות פעמיים בשבוע ובחרי פעילות ספורטיבית שאת מחבבת כדי שיהיה לך קל יותר להתמיד בה.

בקיצור, החגים הם הזדמנות לשינוי הרגלים ולאימוץ שגרה של פעילות גופנית בריאה. התחילי בחישוב מסת הגוף שלך, הציבי יעד למשקל תקין ושמרי על המתכון הנכון להשגת תוצאות.


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

יוצאים לחופשה הקיץ?
רק בארץ!
ברור שלחו"ל
הכי טוב בבית
עדיין לא החלטנו

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: