בי וומן » כתבות » זהירות – מצות!

זהירות – מצות! 

זהירות – מצות!



מאת: מערכת האתר, מדור: בריאות, תזונה ואוכל, טבעי
פורסם בתאריך: 27/03/2017

חג פסח מתקרב ואיתו גם ארוחות כבדות, מצות יבשות שמרפדות את הקיבה ויין מתוק. מנהגים אלה מאיימים על מערכת העיכול שלנו וגורמים להשמנה
איך נעבור את החג בשלום?
אספנו בשבילכם מספר טיפים קלים לעיכול


חג פסח מפגיש אותנו מידי שנה עם ארוחות דשנות ועשירות הגוררות לא פעם עלייה במשקל, תחושת כבדות ולעיתים גם בעיות עיכול. ארוחת ליל הסדר מהווה את שריקת הפתיחה לזלילה הגדולה: בולמוס האכילה התוקף אותנו בערב החג וממשיך בארוחות גדולות מחוץ לבית, מנגלים בשטח ועוד מגוון פעילויות המזמנות לנו מפגש עם מאכלים עתירי קלוריות.
מה גם שפסח הינו הארוך ביותר מבין החגים והמאכלים המסורתיים בו קשים לעיכול .

המצות שמהוות מצרך עיקרי בחג ורכיב המשולב במגוון רחב של מאכלים גורם לא פעם להפרעות במערכת העיכול. קמח המצות היבש נוטה לספוח נוזלים בקיבה ומונע תהליך עיכול יעיל ושגרתי. המצה ושאר מאכלי החג הכבדים שוהים במערכת העיכול וגורמים פעמים רבות לכאבי בטן, עצירות ותחושת נפיחות. לא די בכך- בניגוד ללחם, אכילת מצות לא מעניקה תחושת שובע מה שמוביל לא פעם לעלייה במשקל עקב אכילה בלתי מבוקרת.

לקראת פסח, חג האוכל והמצות מצ''ב כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום
מאת דתיה יער, תזונאית, יועצת לאלטמן:

1. הרבו בשתייה- שתייה מספקת של שמונה עד עשר כוסות נוזלים ביום מסייעת בבלימה של אכילה המופרזת במהלך החג. כמו כן, במקרה של עצירות ובעיות בעיכול שתיית מים תסייע בריכוך הצואה, בהגדלת נפחה ובהעברה חלקה ותקינה של הפסולת אל מחוץ לגוף. שתייה מרובה של מים תגביר את הלחות במעיים ותסייע להקלה בתופעות הלוואי. משקאות המכילים קפאין פחות מומלצים כיוון שהם גורמים לשתן מוגבר וייבוש הגוף.

2. פעילות גופנית- הליכה מרובה, ופעילות ספורטיבית ישפרו את פעולת המעיים ויפחיתו עצירויות. בנוסף העלאת ההוצאה האנרגטית תסייע להיפטר מעודף הקלוריות שהכנסנו לגוף.

3. סיבים תזונתיים - אכילה מרובה של ירקות ופירות גורמת לשובע ומונעת עצירות הודות לתכולת גבוהה של סיבים תזונתיים. הסיבים מוסיפים נפח לתכולת המעיים אודות לכמות המים שהם סופחים. הדבר גורם לריכוך הצואה, גירוי יציאתה וסילוקה החוצה. כמו כן, העדיפו מצות מחיטה מלאה או שיבולת שועל המכילות יותר סיבים תזונתיים. ניתן לאכול פריכיות אורז מלא כתחליף למצות כדי להפחית את תופעות הלוואי .

id-10080058.jpg
המצה ושאר מאכלי החג גורמים פעמים רבות לכאבי בטן (תמונה באדיבות Ohmega1982/freedigitalphotos)

4. פרוביוטיקה - חלקי מצות שלא עוכלו בשלמותם מגיעים למעי הגס ומותססים שם על ידי חיידקי המעי. על מנת להקל על תופעות אלו אפשר להיעזר בתוספי תזונה המכילים חיידקים פרוביוטים כדוגמת ג'ארו דופילוס, או פרוביוטיק אינטנס ואחרים. לפי מחקרים החיידקים הפרוביוטים מסייעים לפתור את בעיית העצירות, שלשול או נפיחות . פלורה תקינה במעי מסייעת לעיכול תקין והרגשה כללית טובה יותר.

5.. משהו טבעי - במידה ומתפתחת עצירות אפשר לנסות חליטת שזיפים, או טבליות טבעיות המקלות על העצירות.

6. אנזימי עיכול - תוסף תזונה שמכיל אנזימי עיכול יסייע להילחם בתופעת הגזים והנפיחות המורגשים לא פעם בחג. לאנזימי העיכול תפקיד מרכזי בעיכול התקין והם מהווים כוח מרכזי בפירוק המזון לחלקים קטנים יותר. במזונות רבים כמו פירות, ירקות וקטניות קיימים אנזימים רבים אך בעיות שונות של מערכת העיכול כמו גזים, נפיחות או כבדות אחרי ארוחה, עשויים לעיתים להצביע על חסרים באנזימים אלה. בארוחות החג הגדולות מומלץ לקחת עם תחילת הארוחה זימקל (תערובת אנזימי עיכול) לשיפור תהליך העיכול ולמניעת תחושת כובד ונפיחות לאחר הארוחה. נטילת תוסף תזונה זה יעזור להשלים את תהליך העיכול ולהפיק רווחים תזונתיים מהמזון . נטילת תערובת אנזימי עיכול תסייע לסובלים מבעיות עיכול שונות בהפחתה של תחושת נפיחות , גזים ואי נוחות.

7. היו מודעים ותכננו את הארוחות- טעות נפוצה שרובינו חוטאים בה היא צום במהלך היום על מנות לזלול חופשי בארוחת החג. התנזרות מאוכל במהלך היום תוביל להתנפלות על האוכל במהלך הערב. ביום זה מומלץ לתכנן את הארוחות מראש ולאכול ב ארוחות חלביות קלות כגון: סלט ירקות, פירות, מרק ירקות וכו' – את הקלוריות שחסכתם תוכלו להמיר לארוחת החג בערב.

8. תיהנו מהאוכל- אבל במידה - אין צורך בהתנזרות! אפשר ליהנות מכלל המטעמים המוגשים בארוחת החג- אך במינון מתון ומבוקר.


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

מאמינה באסטרולוגיה?
ברור
ממש לא
קוראת את התחזית השבועית
מדי פעם מתעדכנת

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש:
פסח, תזונה, בריאות, ויטמינים, פרוביוטיקה, אכילה, כאבים