בי וומן » כתבות » מחקר חדש קובע :רוצו כמה שיותר ארוך !

מחקר חדש קובע :רוצו כמה שיותר ארוך ! 

מחקר חדש קובע :רוצו כמה שיותר ארוך !



, מדור: בריאות, רפואה, טיפוח הגוף
פורסם בתאריך: 26/05/2017

מחקר חדש קובע: ריצות ארוכות לא רק משפרות את הכושר הגופני, אלא משנות את האופן בו אתה רץ לטובה

ידוע כבר שריצות ארוכות משפרות את פעילות הלב, ריאות ומפחיתים סיכון למחלות מסוימות, אבל האם הן משנות את האופן שבו אנחנו רצים? מחקר חדש קובע שכן. אימון תכוף בריצות ארוכות משפר את פעילות הגידים ושרירי הרגלים כך שאנחנו רצים באופן יעיל יותר ומבזבזים הרבה פחות אנרגיה במהלך הריצה.

אין ספק שריצה היא פעילות ספורטיבית בריאה. בין היתר היא שיטת האימון ששורפת הכי הרבה קלוריות, והיא עוזרת בהפחת הסיכון לחלות במחלות כרוניות כגון מחלת לב, סכרת ושבץ. אולם יש דיון רציני בקרב מדענים סביב השאלה – "האם הגוף האנושי באמת יכול להסתגל לריצות ארוכות?"

מדענים כבר הוכיחו כי פעילות הלב והריאות משתפרת בעקבות ריצו ארוכות, אך מחקר חדש שפורסם ב- Journal of Applied Physiology מראה כי גם פעילות השרירים והגידים של רצים למרחקים ארוכים משתפרת כתוצאה מריצות ארוכות. החוקרים גילו כי פעילות ויסות האנרגיה שמגיע מהגידים משפרת את פעילות הרגליים ולמעשה מבזבזת פחות אנרגיה ולכן מאפשרת לצלוח את אותה הריצה בפחות מאמץ.

brocks1.jpg
מחקר חדש מגלה ריצה ארוכה הרבה יותר בריאה (צילום BROOKS)

שינויים אלו שאמנם קורים בהדרגה לרצים שמתאמנים בדרך קבע בריצות ארוכות, נהיים מרכזיים וחשובים יותר במהירויות גבוהות יותר. ככל שמהירות הריצה גבוהה יותר, כך יש יתרון גדול יותר לגידים יעילים, מכיוון שיש צורך בכמות אנרגיה גבוהה בהרבה. החוקרים גם מצאו שמהירויות גבוהות יותר השיפור בתפקוד הגידים והשרירים גבוה יותר.

החוקרים לא היו בטוחים האם השיפורים שהוצגו בגידים התרחשו גם בשרירים עצמם או שעצם השיפור בגידים הקל על פעילות השרירים ולכן נראה שיפור בתפקוד. אולם הם מצאו כי האימון בריצות ארוכות שיפר את האלסטיות של שרירי הרגליים, דבר שעושי להיות מרכזי בשיפור הביצועים במהלך הריצה ובשביל היכולת להצליח להשלים ריצת מרתון. ממצאים אלו הזכירו לחוקרים התנהגות שרירים של חיות בעלות יכולות ריצה מתקדמות, אך עד היום לא ניתן היה לאשר זאת באופן משכנע מכיוון שלא היה מספיק מחקר בתחום זה.

לסיכום טוענים החוקרים כי ריצות ארוכות לא רק שמשפרות את הכושר הגופני, אלא ממש משנים את האופן בו אנחנו רצים. למעשה ככל שנרוץ יותר, כך יהפכו השרירים והגידים שלנו ליעילים יותר. אז בפעם הבאה שאתם רצים ומרגישים קושי, תזכרו שעם הזמן תהליך זה יהפוך לקל יותר על הגוף והוא ירגיש לכם כמשימה פשוטה בהרבה.

"המחקר למעשה מחזק את הגידול בכמות האנשים הבוחרים להתמקד בריצות ארוכות כגורם עיקרי בפעילות הכושר שלהם. במקביל לעלייה הזו בעיסוק בריצות ארוכות, זיהו חברות ספורט את המגמה ומציעות מבחר הולך וגדל של דגמי נעלי הספורט המותאמים במיוחד לריצות ארוכות. דגמים אלו מכילים פיתוחים וטכנולוגיות מתקדמות שעוזרות התורמים


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

יוצאים לחופשה הקיץ?
רק בארץ!
ברור שלחו"ל
הכי טוב בבית
עדיין לא החלטנו

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: