בי וומן » כתבות » טיול חוויתי לגיאורגיה היפה

טיול חוויתי לגיאורגיה היפה

מאת: גל זילברמן ניסים, מדור: טורים אישיים
פורסם בתאריך: 07/07/2017

טסנו לגיאורגיה לטיול חברים לעשרה ימי פעילות גדושים בחוויות.
נחתנו בשעות ערב בטביליסי ויצאנו לסיור רגלי בעיר.

היום השני - כותיסאי
נסענו במשך 4 שעות לכותיסאי - עצרנו בכנסיית ג'וארי מהמאה ה-9 ושמענו את סיפור הנצרות בגיא ורגיה, צפינו על העיר מצ'חטה ומפגש הנהרות ארגבי ומתקווארי. בקרנו בבית הכנסת המקומי והמשכנו לשוק הציורי שבאזור.
המשכנו לעיר מצ'חטה ובקרנו בכנסיית סווטיחובלי, משם המשכנו לעיר גורי שהופצצה במלחמה ב- 2008, עירו של סטאלין . ראינו את הבית בו נולד והרכבת עימה נסע. טעמנו מהמאכלים המקומיים :
ח'צפורי שמכיל גבינות בווריאציות שונות וחינקלי שכולל בשר ונוזל טעים שאוכלים באופן מסוים.

היום השלישי - סוונטי
נסענו לסוונטי, במערבה של גיאורגיה ועצרנו בקולשי, העיירה שבזכות תושביה נפתחו שערי ברה"מ ובקרנו בבית הכנסת בעיירה.
המשכנו לכיוון העיר זוגדידי ומשם המשכנו לטפס לאורך נהר האנגורי עם הנופים והמפלים המדהימים עד לעיירה מסטייה בירת מחוז סוונטי השוכנת בגובה של 1700 מ' מעל פני הים. הנוף בדרך כמו ציור מרהיב.

היום הרביעי - אושגולי
יצאנו ברכבי 4X4 לנסיעה בין כפרי סוונטי בינות להרים בגבהים של כ- 5000 מ'. הדרך לאושגולי פתלתלה ובמהלכה עוברים בסמוך לנהרות, צוקים וסלעים. הגענו לקושקי שהוא מתקן בריחה וטפסנו את דרכנו מתוכו החוצה. לקראת צהרים הגענו לאושגולי , כפר השוכן למרגלות הר השחארה הגבוה בהרי גיאורגיה 5068 מטר.

היום החמישי - כותיסאי
מרחק של 5 שעות נסיעה לאורך נהר האנגורי עד כותאיסי ועצירה בזוגדידי. החוויה בנסיעה ברחבי כותיסאי של פרות המתהלכות בדרכים, מאגרי מים ונהרות בכל מקום, חוויה של מקום עם אוכל אוטנטי וטעים.

היום השישי - ורדזיה
בקרנו בכנסיה בגרטי, אחת הכנסיות המרשימות בגיאורגיה, עצרנו בשוק של קותאיסי כדי לחוש את חיי תושבי העיר ואז המשכנו בנסיעה מזרחה. המשכנו בנסיעה עד ורדזיה עיר המערות מהמאה ה-12, הטיפוס בה מאתגר מעט אבל הנוף מרתק. ואז נסענו למלוננו הכפרי על שפת נהר המתקווארי. ההרים באזור הקזבקי בעלי קצה מושלג והמראה שונה בשעות שונות של היום, הצילום של הנוף נראה כמו ציור מרהיב.

היום השביעי – קזבגי
יצאנו צפונה לאנדרטת הידידות גיאורגיה ורוסיה וחצינו את מעבר הצלב 2375 מטר. ירדנו לכיוון קזבגי העיירה האחרונה לפני הגבול עם רוסיה. עלינו על רכבי 4X4 , הדרך פתלתלה והנוף מרהיב, עלינו מ1800 מטר ל2200 מטר ובקרנו בכנסיית טריניטי שלמרגלות הקזבג,. סעדנו את ליבנו בביתה של קטינו שם ראינו איך מכינים חצ'פורי וחינקלי.

היום השמיני – טביליסי
חגיגות ה-26 שנה להווסדה של טביליסי שנוסדה ב1991 , הפנינג של הופעות, דגלים וריקודים ברחבי העיר. אווירה של שמחה והנאה.

היום התשיעי והעשירי - טביליסי
טפסנו ברכבל שנמצא בפארק רייק החדש והיפה ועולה מעל נהר המטקווארי וגשר השלום לנרקילה לתצפית על טביליסי עיר הבירה וצפינו בפסל אמא גיאורגיה שבצד אחד מחזיקה קערה (מאכילה) ובצד השני חרב (מוכנה להגן ולהלחם), בקרנו בעיר העתיקה בבית הכנסת ובמרחצאות,
.עברנו דרך שוק הפשפשים ובערב לסיום אכלנו במסעדה עם מופע פולקלור שכלל הופעות שמייצגות כל מחוז בגיאורגיה.

למחרת טיילנו בשוק האומנים ושוק הפשפשים והכנות לנסיעה הביתה.
היה טיול מדהים, הנופים בגיאורגיה עוצרי נשימה ומרהיבים, כל מחוז ואזור שונה מרעהו, התושבים מקבלים את התיירים בשמחה וערוכים לקראתנו. תושבי גיאורגיה בעיירות אינם דוברי אנגלית, לכן דוברי השפה הגיאורגית או הרוסית יכולים לסייע כמתורגמנים.

החודשים הממולצים לביקור בגיאורגיה הם סוף מאי ויוני או ספטמבר.
עלות המחייה, המזון , חפצים ומתנות זולה מאד. באופן אישי בטוחני שנשוב לחלק מהאתרים שחווינו בגיאורגיה בחופשות הבאות.

הכותב/ת: גל זילברמן ניסים
גל זילברמן ניסים
גל זילברמן ניסים, בת 44, נשואה ואם לשלושה מתבגרים : 19, 16, 11. בעלת תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק ומשאבי אנוש. מתמחה ביחסי ציבור, מדיה חברתית ושיווק
האני מאמין שלי – הגשמה עצמית תורמת לאושר אישי ומשפחתי, חשוב להגשים חלומות מקצועיים ולהציב מטרות שנותנות לנו משמעות וחיוניות. האושר שלנו מתחיל בתוכנו ומקרין על סביבתנו והוא חלק מהחינוך של ילדנו.