בי וומן » כתבות » טיול משפחתי לארה\"ב בחוף המערבי והמזרחי ל21 יום

טיול משפחתי לארה"ב בחוף המערבי והמזרחי ל21 יום

מאת: גל זילברמן ניסים, מדור: טורים אישיים
פורסם בתאריך: 29/10/2017

יצאנו זוג הורים ושלושה מתבגרים לטיול משפחתי בארה"ב.
טסנו מנמל התעופה לחוף המערבי ל"סן פרנסיסקו", הטמפרטורות בחודש יולי נעימות יותר מאצלנו כ- 14 מעלות לעומת 25 מעלות ומעלה בישראל.

סן פרנסיסקו היא עיר מקסימה של נופים ומים, לא בכדי שר אריק איינשטיין "יושב בסן פרנסיסקו על המים". הסיורים בקרוניות שממוקמות בנמל, מפיר 1- 39 יש מסלול הליכה חוויתי . בפיר 1 – התחלת אזור הנמלים, יש אזור שווקים , השייט במפרץ סן פרנסיסקו יוצא מפיר 39 מתחת לגשר הזהב ה"Golden bridge".

זו חוויה מומלצת שכדאי לחוות ולעבור במהלך השייט דרך גשר המפרץ , ה-Bay Bridge"" בעל שתי הקומות. השייט מגיע סמוך לאי אלקטרז בו נכלאו פושעים מסוכנים בעבר. נופי המרינה מדהימים ויש פעילויות ואקשן בלתי פוסק כל שעות היום. בערב הפעילות נפסקת לאחר השעה עשר - אחת עשרה בערב.
יום למחרת נסענו לBay-Bridge , ביי-בריד'ג, ויצאנו לפנייה לאי האוצרות, "Trazer Island", שממנו יש תצפית לקו החוף של סן פרנסיסקו. לסיום חזרנו ל-Golden gate, צפינו באוקיינוס האינסופי, ענן ערפל כיסה אותנו.

המלצות :
אל תחמיצו את הנסיעות ברחובות סן פרנסיסקו- את העליות והירידות החדות וכמובן את הנסיעה ברחוב לומברט במסלול המעוקל, התחושה בעיר היא קצת כמו ב"לונה פארק".
בתקופת משחקי הכדורסל כדאי ללכת למגרש הכדורסל לגולדן סטייט ווריירז.

משם המשכנו לעיירה סוסליטו, עיירת נופש קטנה וחמודה ונהננו מהנוף ומהאווירה הנעימה. קיימת מסעדה ליד חוף הים בה משחקים פטאנק. ולאחר נסיעה קצרה הגענו לGraet mall - במיליפיטאס, המחירים סבירים ויש מגוון מותגים.

ביום למחרת הגענו לעיירות מונטריי וכרמל, עיירות ציוריות ולדרך 17 מייל – דרך פרטית הנושקת לחוף האוקיינוס, צפינו באריות הים ונהננו מהבתים המרהיבים ומדשאות הדשא המשמשות למשחקי גולף.

מכיוון שכביש 1 המוביל בין סן פרנסיסקו לוס אנג'לס היה סגור בשל מפולות שהיו בחורף, ותרנו על נסיעה מרהיבה זו.

משם המשכנו ליוסמיטי פארק, נסיעה ארוכה בת 5 שעות והגעה בסופה לנוף מרהיב של יערות עד, גושי גרניט ואחו ירוק, מפלי מים צונחים במורד המצוקים והרושם הכללי הוא של מראה עוצר נשימה. ביוסמטי פארק יש אינספור מסלולי טיפוס וטיול. הילדים התלהבו וטפסו על הסלעים כדי להתקרב למפל . ריח עשן אפף את הפארק והסתבר שבאותה עת התרחשה בחלק אחר של הפארק שריפה בשטח גדול.

כרטיס הכניסה ליוסמטי פארק פתוח כמו בפארקים אחרים בארה"ב לשבוע ימים. אנו טיילנו בפארק במשך יומיים. הנופים במקום עוצרי נשימה.

למחרת נסענו לTioga pass, בדרך עצרנו באחד האגמים והחלקנו על הקרח על גבי גבעה נמוכה.

היעד הבא אליו נסענו - לוס אנג'לס, התמקמנו והגענו ל"יוניברסל סטודיו", חוויה מרתקת ומהנה לכל המשפחה, כדאי לקחת את הסיור המרכזי שעובר בין מספר אטרקציות בפארק ומדמה כיצד מסריטים סרטים, אסונות טבע, אתרי צילום עם נופי ערים שונות. צפינו גם במופע המים במקום שהציג פעלולים ואפקטים מרהיבים, פיצוצים ורעשים והסוף המפתיע. אזור הארי פוטר והקסמים מומלץ ודוגמניות בדמותן של שחקניות קולנוע, מרלין מונרו ואחרים קבלו את פנינו בכל פינה.

ביום למחרת נסענו לחוף Venice , מומלץ להגיע לחוף בסופ"ש, המקום שוקק פעילות ומשחקי כדורסל, שווקים ודוכנים ותיירים לרוב. מי שירד לחוף בין הסלעים והגלים, ימצא סרטנים. מי שמתעניין באופנועים מיוחדים יוכל לראות מיצג אופנועים.

מאחר ושלבנו פעילויות אקסטרים לבני הנוער שלנו הגענו למחרת ל- "Six Fleg" – פארק שעשועים אקסטרימי, המתקנים המומלצים הם : Ttsu,X2, מיועדים לבעלי לב חזק ועמוד שדרה עמיד.

כדי להכיר את לוס אנג'לס מקרוב הגענו לאתרים המוכרים לילדים מהסרטים : הגענו ל"שלט הוליווד" , "Hollywood sign" והצטלמנו עם השלט ברקע, משם המשכנו לשדרת הכוכבים, בו קבלו הילדים מטבעות עם שמות הכוכבים . משם המשכנו לבוורלי הילס, בתים מפוארים ומרהיבים, שדרות מקסימות ונוף יפה.

קנחנו בטיילת של סנטה מוניקה ב" Santa Monica Promenade" בה יש חנויות של מותגים מוכרים וסיירנו באזור התיירותי.

ביום למחרת נסענו ללאס וגאס על ה- "High Way", Las Vegasמרהיבה, כל מלון באזור ה-Strip שווה סיור עצמאי בו. המלונות הבולטים הם :פריז, ניו יורק, וונישיאן, בלאזיו, מנדלה ביי, פלאזיו, המלון של טראמפ.

היינו בMall הפתוח בלאס וגאס שכלל את המותגים הבינלאומיים המוכרים שחלקם גם קיימים אצלנו, קיים פער במחירים של כ30 אחוז לטובת ארה"ב .

המיוחד בלאס וגאס זה האורות והאווירה של מסיבה תמידית, הימורים ותיירות לרוב.

מסעדה ממולצת בלאס וגאס : Samurai Japanese Steake House ans Shushi

ביום האחרון לשהותנו בלאס וגאס בקרנו בסכר הובר הממוקם בנבדה וגובל במדינת אריזונה. הסכר נחשב לאחד הפלאים ההנדסיים המודרניים של אמריקה ולשיא בבנייה הטכנולוגית לשנת ה-30 בהם הוקם, הסיור מוביל במעלית לעומק עצום מתחת לפני האדמה והמראה של הסכר מדהים לצפייה.

סיימנו את היום במופע מושקע שמתקיים ברחבי לאס וגאס מזה זמן מה "ONE" של להיטי מייקל ג'קסון – מומלץ לצפייה .

לסיום הטיול לקחנו טיסה פנימית מלאס וגאס לניו יורק, כשמזמינים מראש מוזילים את העלויות, באזור ה-150 דולר לאדם, זמן הטיסה 5 שעות. בפרק זמן הקצר שעמד לרשותנו חשפנו בפני הילדים אתרים מרכזיים בניו יורק : טיימס סקוור מלאת האקשן בכל שעות היום שסמוך לה המלון בו לנו. חנויות הדגל של הרשי ו-M@M לשוקולדים והצטלמנו עם סוכריות עם דגל ישראל. חנות NBA , שם מוצגים למכירה חפצים שונים של שחקני כדורסל כמו כדורי אליפות וכובע הקסקט של מייקל ג'ורדן. חולצות של סטף קארי ועוד.

המלצות לגבי ניו-יורק:
רצוי לקחת מלון באזור הטיימס סקוואר כדי לאפשר התניידות מהירה ונוחה לכל מקום, כמו כן ,כדאי לבקר כחוויה בשדרה החמישית בה מוצעים כל המותגים היוקרתיים : לואי ויטון, מייקל קורס וכו'. בקרנו באזור הבורסה לניירות ערך והצטלמנו למזל עם השור המסתער וסיירנו ברחבי הסנטרל פארק הפסטורלי ובמלון פלאזה היוקרתי והמהודר הסמוך לו.

להכרת מאורעות חשובים שהשפיעו על ארה"ב לקחנו את הילדים למוזיאון לזיכרון אירועי 11 בנובמבר, בצאתנו הם הבינו למה הבידוק בשדה כה קפדני אפילו בטיסות הפנימיות. המשכנו משם לשייט במעבורת החינמית לסטייטן איילנד לצפות בפסל החירות ובנוף ניו יורק מרחוק.
בערב יצאנו בהרכב חלקי להופעה המרהיבה של להקת קולדפליי באצטדיון מיטלייף בניו ג'רסי בנוכחות 80,000 איש.
כדי להכיר את ניו יורק טוב יותר מומלץ ללכת ברחובות המרכזיים בשדרות 5-7 וברחובות 38-50 ויותר, אבל אם רוצים להשקיף על ניו יורק ממעל כמו מעוף הציפור, אפשר לתצפת עליה מבניין רוקלפלר קומות 67-70 ואכן הגענו לתצפית המאפשרת להשקיף על כל ניו יורק כולל האימפייר סטייטס בילדינג,כאשר כל עליית קומה מרחיבה את הראות על מנהטן ומשם נכנסו לביקור בבניין טראמפ.
חזרנו ארצה מלאי חוויות וזיכרונות נעימים, הילדים נחשפו למגוון מקומות וזה היה טיול שונה משאר הטיולים שחוו עד כה. המלצה להורים - כדאי לחוות איתם טיולים ממושכים/יעדים רחוקים בטרם יפרסו כנפיים לדרכם העצמאית, הם נחרטים בזיכרונם של כל בני המשפחה.

גל זילברמן ניסים, בת 44, נשואה ואם לשלושה מתבגרים : 19, 16, 11. בעלת תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק ומשאבי אנוש. מתמחה ביחסי ציבור, מדיה חברתית ושיווק
האני מאמין שלי – הגשמה עצמית תורמת לאושר אישי ומשפחתי, חשוב להגשים חלומות מקצועיים ולהציב מטרות שנותנות לנו משמעות וחיוניות. האושר שלנו מתחיל בתוכנו ומקרין על סביבתנו והוא חלק מהחינוך של ילדנו.