בי וומן » כתבות » תזונה נכונה לחיטוב – טיפים לאמץ לחורף הקרוב

תזונה נכונה לחיטוב – טיפים לאמץ לחורף הקרוב 

תזונה נכונה לחיטוב – טיפים לאמץ לחורף הקרוב



מאת: מערכת האתר, מדור: בריאות, תזונה ואוכל
פורסם בתאריך: 27/11/2017

הקיץ חלף עבר, חגי תשרי כבר מזמן מאחורינו אוטוטו החורף כאן – והחזרה לשגרה היא הזמן המתאים ביותר לאמץ הרגלי תזונה חיוביים, שיהפכו את היומיום שלכם לבריא יותר. בכתבה שלפניכן תמצאו חמישה טיפים לתזונה נכונה לחיטוב, שכדאי לאמץ כבר מעכשיו. מוכנות? אנחנו יוצאים לדרך!

טיפ מספר 1 – שמרו על מאזן קלורי שלילי
תהליך החיטוב הוא תהליך שבו מתרחשת ירידה במסת השומן וכפועל יוצא מכך, שרירי השלד החבויים מתחת לרקמת השומן, מתחילים לבלוט לעין במלוא תפארתם. אם כך הטיפ הראשון שלנו אליכן הוא להקפיד על מאזן קלורי שלילי או במילים פשוטות, להקפיד על כך שכמות הקלוריות היומית שאתן צורכות, תהיה נמוכה מכמות הקלוריות שאתן שורפים מדי יום. כאשר מגיעים למאזן קלורי שלילי, הגוף מחויב להשתמש במאגרי החירום שלו והכוונה היא כמובן למצבורי השומן. רק כדי לסבר את האוזן נציין כי, בגדול, על מנת להיפטר מקילוגרם אחד בלבד של שומן גוף, צריך להגיע לגירעון של 7700 קלוריות.

טיפ מס' 2 – הימנעו מהגעה למצב של רעב
הסכנה הגדולה ביותר בהגעה למצב של רעב, טמונה בהתנהגות האכילה שלנו במצבים אלה. אם אנחנו מגיעות לארוחה כשאנחנו מורעבות, נפח המזון שנצרוך יהיה ברוב המקרים גדול יחסית, מבלי שנשים לכך לב. לכן הימנעו בכל מחיר מהשיטה הידועה הכוללת דילוג על ארוחות ותחת זאת הקפידו לאכול ארוחות מסודרות ומשביעות. בהתאם לצורך אתן מוזמנות להוסיף לתפריט היומי שלכם ארוחות ביניים שיכולות לכלול למשל פרוסת לחם עם גבינה רזה, פרי בינוני או יוגורט דל שומן עם כף גרנולה.

טיפ מס' 3 – הגדילו את נפח הירקות בתפריט היומי שלכם
לא באמת ניתן לכתוב מאמר רציני בנושא תזונה נכונה לחיטוב, מבלי להזכיר את החשיבות המכרעת שיש לנפח הירקות בתפריט היומי. זאת כיוון שהירקות תורמים מצד אחד להגדלת נפח הארוחה אך מצד שני לא מכילים שומן ותורמים לנו מעט מאוד קלוריות. בנוסף ירקות מכילים שיעור גבוה של סיבים תזונתיים, התורמים לתחושת שובע ממושכת ומשפרים את פעילות מערכת העיכול. לפיכך הקפידו לשלב ירקות בכל ארוחה וארוחה וכשאתן מתיישבות לאכול, הקפידו לא לדלג על הסלט.

tape-403593_640.jpg

טיפ מס' 4 – הגידו שלום למשקאות הממותקים
אמנם משקאות ממותקים לא מכילים שומן, אבל צריכה של משקאות ממותקים בהחלט פוגעת בתהליך החיטוב: הגוף שלנו מסוגל להפוך את הסוכרים שבמשקאות הממותקים לשומנים מן המניין ולאגור אותם ב"מחסני החירום". אם אף פעם לא אהבתן לשתות מים, אולי כל מה שאתן צריכות זה פשוט לגוון את הטעם הניטרלי שלהם. נסו למשל לקחת מדי יום לעבודה בקבוק מים עם מספר פרוסות לימון ומספר עלים של נענע או לחילופין הכינו לעצמכן בקבוק של תה קר ומרענן ללא סוכר או שלבו בתפריט היומי שלכן את המשקאות המרעננים של הרבלייף.

טיפ מס' 5 – האטו את קצב האכילה שלכם
לסיום נמליץ לכן להאט את קצב האכילה שלכן. נסו לדוגמה ללעוס לאט יותר, לקחת הפסקות ארוכות יותר בין ביס לביס או פשוט ללעוס במשך זמן רב יותר. כשאנחנו אוכלות מהר מדי, אנחנו לא מסוגלות להקשיב לצורכי הגוף. כתוצאה מכך אנחנו יכולות להגיע בקלות למצב לא רצוי של "התפוצצות", במקום לסיים את הארוחה במצב שבו אנחנו פשוט שבעות.


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

מאמינה באסטרולוגיה?
ברור
ממש לא
קוראת את התחזית השבועית
מדי פעם מתעדכנת

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש:
תזונה, בריאות, טיפוח הגוף, לייפסטייל, הרבלייף, חורף, נשים