בי וומן » כתבות » מה חשוב לדעת בבחירת החזייה?

מה חשוב לדעת בבחירת החזייה? 

מה חשוב לדעת בבחירת החזייה?



, מדור: בריאות
פורסם בתאריך: 01/05/2018


כל אישה שמכירה בחשיבות שבפעילות הגופנית כבר יודעת, שאחד האלמנטים החשובים במלתחת הספורט הנשית הוא החזייה. מחקרים אחרונים שפורסמו מוכיחים כי התאמת חזייה נכונה היא נדבך חשוב בשמירה על גופנו. אך לא כולן יודעות האם כדאי ללחוץ או להדק, או שאולי בכלל עדיף לשחרר?


אז מה חשוב לדעת בבחירת החזייה? להלן המדריך להתאמה נכונה של מבנה החזייה לגזרת הגוף.

1. אבזור פונקציונלי- "חשוב להבין שחזייה בכלל וחזיית ספורט בפרט, חשובה לא פחות מנעלי הספורט, במיוחד לנשים עם חזה גדול. כל חזייה מאופיינת באלמנטים שונים המיועדים לספק תמיכה ואיסוף נכון של החזה. כך למשל, ישנן טכנולוגיות מסוימות שלוחצות את החזה לכיוון בית החזה על מנת למנוע תזוזה מיותרת שלו במהלך פעילות גופנית", לדברי לימור בניסטי, מקבוצת ראן ספורט, יבואנית BROOKS המתמחה בעיצוב וייצור של חזיות ספורט.

2. יש להימדד מידי שנה- מידת חזייה נכונה תבטיח תמיכה ראויה. אמנם חלקנו עברנו את גיל ההתבגרות אך עדיין מבנה החזה שלנו לא מפסיק להשתנות בהיקפו, בקאפ וכו'. מידות ההיקף והקאפ שלנו מושפעות ממשתנים רבים: עלייה או ירידה במשקל, היריון, גיל, כוח המשיכה ועוד.

3. המגוון רחב אך איך נבחר? על אף שהדשא של השכנה תמיד ירוק יותר, גם אם חזייה של חברה מוצאת חן בעינינו, היא לאו דווקא תתאים למבנה הגוף שלנו. "בדומה לנעליים, כך גם דגם אחד של חזייה לא יתאים לכל גזרה, לכן כל מבנה גוף דורש התאמה ספציפית של חזייה. כך לדוגמא אישה בעלת כתפיים רחבות תצטרך כתפיות שונות מאשר בעלת כתפיים צרות, בנוסף לכך הצורה, הגודל והיקף החזה שלנו, אותו אנו מכירות הכי טוב, משפיעים גם הם על בחירת החזייה הנכונה", מסבירה בניסטי.

4. אופי האימון קובע את סוג התמיכה הדרושה- ריצה ויוגה? לא עם אותה חזייה! מאחר והחזה לא מגיב בצורה דומה בזמן ריצה ובזמן שיעור סטודיו, חשוב להתאים את הצורך לפריט ואת תכונות החזייה, לסוג האימון שיבוצע בפועל. לא כל חזיות הספורט עוצבו בצורה דומה, ולכל דגם ניתנו דגשים שונים על מנת לספק נוחות ותמיכה בפעילות אחרת. כך למשל, חזיית ספורט המיועדת לריצה, תהיה בעלת כתפיות רחבות שיצמידו אותה לגוף, ואילו חזייה ליוגה, מעוצבת בצורה מינימליסטית עם רצועות דקות שמאפשרות מרחב תנועה.

5. חזייה אחת מספיקה- גם ככה חם לנו בימי הקיץ, אז אפשר לוותר לפחות על השכבות המיותרות? התשובה היא, כן. גם בעלות חזה גדול במיוחד שמעוניינות לבצע פעילות גופנית לא צריכות להשתמש בשתי חזיות- חזייה עם ברזלים מתחת לחזיית הספורט, טכנולוגיות מתקדמות בעיצוב חזיות ספורט מיתרות את הכפילות, והיום מספיקה חזייה אחת שתיתן את התמיכה הנכונה.

6. נידוף הזיעה- להזיע במהלך האימון זה טוב, אך כדאי להשאיר את הנוזלים מחוץ לתמונה. שמירה על עור יבש במהלך הפעילות הגופנית, מכרעת על מנת לייצר תחושת נוחות באימון. כיום מוצעות חזיות ספורט שמתמודדות עם הפרעת הזיעה, ובעזרת טכנולוגיות מתקדמות מתגברות על תחושת הלחות המיותרת במהלך האימון. כך לדוגמא, חזיות הספורט של ברוקס שמשלבות את בד ה- DriLayer® הייחודי למותג, אשר מנדף את הזיעה ושומר על הגוף יבש.

7. להחליף וליהנות- הכי כיף להתחדש בפריט חדש, אפנתי ונוח וכדאי להחליף את החזייה מידי פעם, ולבחון מחדש את היצע החזיות. כמו כל פריט אחר בארון שלנו, כך גם במקרה של החזייה, בשימוש רב ובתדירות גבוהה בנוסף לשטיפות רבות, גמישות הבד נשחקת. מומלץ להחליף את החזייה, ובמיוחד את זו שמשמשת אותנו לפעילות גופנית, לפחות אחת לשנה, על מנת להעניק לחזה את התמיכה הדרושה לו לאורך זמן.

brooks_s18-180.jpg
(צילום יח"צ)


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: