בי וומן » כתבות » טיפים לקנייה נבונה בסופעונה

טיפים לקנייה נבונה בסופעונה 

טיפים לקנייה נבונה בסופעונה



מאת: מערכת האתר, מדור: אופנה ויופי, סטיילינג, צרכנות, מוצרים
פורסם בתאריך: 17/09/2018

בכל סופעונה אנו מוצאות את עצמנו עומדות מול שלל פיתויים, כאשר חנויות ורשתות מנסות למשוך את תשומת ליבנו באמצעות אחוזי הנחה ומבצעים גדולים במטרה לגרום לנו לרוץ ולפתוח את הארנקים.

אף אחת לא רוצה לפספס את חלון הזמן בו ניתן לרכוש יותר בזול. עם זאת, האם עצרנו פעם לחשוב האם ההנחות אכן אמיתיות ומשתלמות? ובכלל, האם קנייה במחירי סופעונה הופכת אותנו באופן אוטומטי לצרכניות נבונות?

בכדי לענות על שאלות אלו ונוספות, הושבנו לשיחה מספר בעלי חנויות ומותגים ידועים וקיבלנו טיפים מעולים שייתכן ויחסכו לנו כספים רבים!

חשוב לערוך השוואה גם בסופעונה-
לדברי אלון שני, מבעלי רשת קמדן אנד שוז, "בעלי החנויות, המעצבים והרשתות משתמשים באחוזי ההנחה ככלי שיווקי שנועד לסנוור את עיננו. גם בתקופת מכירת סופהעונה, רצוי לסייר בין מספר חנויות, לסמן לעצמנו פריטים שאנו אוהבים ובסופו של דבר לרכוש את אלו שלאחר השוואה מחיריהם הם המשתלמים ביותר".


289.jpg
ג'ינס, 289 שח לשניים (מבצע 1+1), להשיג ברשת קמדן אנד שוז ובאתר (צלם אושרי תורתי)


לבדוק האם ההנחה היא אמיתית- לדברי יען נוה, מעצבת ובעלת סטודיו לתכשיטים עדיים מכל הלב, "הרשתות והחנויות לוקחות כבר בחשבון כבר בתחילת העונה שבסופה יצטרכו לקיים מכירת סוף עונה שתעמיק ותעמיק ככל שמתקדם הזמן בכדי לעמוד בתחרות מול מתחריהם. גם בסוף עונה לא מתכוונות אותן רשתות למכור במחירי הפסד. זוהי למעשה התקופה בה נמכרים הכי הרבה פריטים ולכן מתמחרות מראש את פריטיהם במחירים גבוהים על מנת להגיע במכירת סוף העונה למחיר אותן הם מעוניינות להרוויח. חשוב לבדוק לא רק את מספר אחוזי ההנחה, אלא לשים לב למחיר הסופי, האם הוא באמת משתלם או שהמחיר המקורי כביכול היה גבוה ומנופח?"

לבחור בפריטים שבאמת חסרים לנו- לדברי לימור כץ מבעלי ירידי האופנה SHEEK ME, "לקנות נכון גם בעונת מבצעים פירושה לא בהכרח לקנות פריטים רבים. לעיתים אחוזי ההנחה הגדולים והמחירים הזולים גורמים לנו להתפתות לרכוש פריטים שאיננו צריכים ולא היינו רוכשים אותם בתקופה אחרת של השנה או במחיר שונה. בכדי לקנות חכם רצוי להכין מראש רשימה של הפריטים החסרים לנו, אותם אנו צריכים ולחפשם במחירים מוזלים. אי הכנת רשימה כזו עלולה לגרום לנו לבזבז בסופו של יום כסף רב יותר משהתכוונו או ביכולתנו להוציא".

תנאים מגבילים- לדברי מעצב שמלות הכלה והערב עובד כהן, "לעיתים בשל ההתלהבות והפחד שפריטים מסוימים שכעת נמצאים בהנחה בחנויות לא ישארו שם זמן רב, אנו מתפתים לרכוש אותם ולאחר מספר ימים, כשהפריטים כבר בבית מתחרטים ומבינים שאולי לא באמת היינו צריכים אותם ומעוניינים להחזיר. טרם הקנייה יש לשים לב לתנאים המגבילים כגון אפשרויות ההחזרה או ההחלפה, פרק הזמן אותו מאפשרת החנות, האם ניתן לקבל את כספנו חזרה וכן הלאה. יש לבדוק שמקבלים שירות הוגן. אומנם קיים החוק להגנת הצרכן, אך רשתות מסוימות הוגנות יותר עם הצרכן מאחרות".

סוף עונה כאלמנט שיווקי- לדברי דניאל בלום, מנהל האופרציה בישראל של מותג תכשיטי היוקרה BLOOM, "מכירת סוף העונה היא אלמנט שיווקי ואין הדבר אומר שאכן הסתיימה לה העונה. למעשה ישנה מגמה של הרשתות הגדולות בעיקר להקדים כל שנה את מועד תחילת המכירה כדי למשוך אליהן את הקונים בהתלהבות לפני שהאחרים מספיקים. מגמה זו הביאה למצב שמכירות סוף העונה מתקיימות כבר בתחילתה ולכן ניתן לרכוש פריטים הרלבנטיים לנו לעונה במחירים מוזלים ולא לחשוש שיצטרכו לשבת בארוננו עד לשנה הבאה".


500.jpg
צמיד 300 שח במקום 500 שח, כסף סטרלינג מצופה רודיום ומשובץ זירקונים(צילום יחצ)


פריטים על זמניים לשנה הבאה- לדברי מיטל שני, סטייליסטית ומבעלי רשת חנויות האופנה קמדן אנד שוז, "בשלבים מאוחרים של מכירת סופהעונה, כשהעונה באמת כבר מגיעה לסופה, רצוי לבחור בפריטים בייסיקים או כאלו שהם על זמניים על פני טרנדים חולפים. כך נהיה בטוחים שאלו ישמשו אותנו גם בשנה הבאה ללא חשש. כמו כן, רצוי לבחור בפריטים שניתן לשלב אותם עם סגנונות לבוש שונים, כאלו שמהווים פרטי בסיס ליצירתם של לוקים שונים" (כמו למשל פריטים בעלי צבעוניות חלקה וניטראלית או ג'ינסים נקיים מאלמנטים טרנדיים).

לרכוש בזול כל השנה- לדברי להב אור ים, מנהלת השיווק והפרסום של רשת חנויות האופנה SELECT, "ישנן רשתות שהחליטו באופן מודע להיות זולים והוגנים עם הצרכן כל השנה. רשתות אלו אינן מתמחרות את הפריטים במחיר גבוה בתחילת העונה ומורידות אותו דרסטית בסופה, אלא שומרות על מחיר הוגן וקבוע באופן יחסי במשך כל השנה. בחלק גדול מהמקרים קנייה ברשתות אלו גם בסוף העונה, על אף שלא מתנוססים עליהן שלטים של 50%-70% הנחה, תהיה זהה ואפילו תשתלם יותר מכאלו שמציעים הנחות גדולות ולא אמיתיות. רשתות אלו לרוב יציעו גם הן מבצעים, אך לרוב על פריטים ספציפיים ולא על מחלקות שלמות. נוסף לאלו, קיימות כמובן גם רשתות לואו- קוסט שמציעות פריטים במחירים נמוכים כל השנה ומתחמי אאוטלטים שפזורים ברחבי הארץ, בהם הקנייה משתלמת במיוחד בכל ימות השנה".

50.jpg
חולצות בנים הדפס דיגיטלי בכ- 50%, 9.90 שח במקום 19.90 שח, להשיג ברשת SELECT (צלם דמטרי גרין)



לבדוק בחנויות האון ליין השונות- לדברי לילך קדמי, מנהלת השיווק בחברת אינטרסן, בעלי המותגים NUBY, טוליפס והוסטס, "אופציה נוספת שמקלה על עניין השוואת ובדיקת המחירים, חוסכת לנו את עניין הבלאגן והתורים הן חנויות האון ליין של הרשתות. כיום כל רשת שמכבדת את עצמה מחזיקה חנות און ליין פעילה וידידותית. חנויות מקוונות אלו מאפשרות קנייה מבלי לצאת מפתח הבית. מעבר להנחות הרגילות, לעיתים מתקיימות בהן אפילו הנחות מיוחדות- שווה לבדוק. בנוסף, לעיתים רשתות שונות מחזיקות באותם המותגים וגובה ההנחות עלול להיות שונה".


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

- איפה את בטירוף הקניות של נובמבר
מחכה כל השנה...SHOPING IL, יום הרווקים הסינים, בלאק פריידי, ס
שטיפת מוח מיותרת. הכל ניתן לקנות כל השנה
קובעת תקציב ומאתרת מציאות
למי יש כח להתעסק עם זה?!

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש:
סוף עונה, קאמדן אנד שוז, NUBY,SELECT