בי וומן » כתבות » התמודדות עם בריחת שתן - תרגל זאת בעצמך

התמודדות עם בריחת שתן - תרגל זאת בעצמך 

התמודדות עם בריחת שתן - תרגל זאת בעצמך



, מדור: בריאות, רפואה
פורסם בתאריך: 28/11/2018

בריחת שתן היא תופעה שכיחה שמטרידה גברים ונשים. עם זאת, בעזרת תרגילים גופניים מסוימים ניתן לחזק את שרירי רצפת האגן ולמנוע או לצמצם אותה. הדגש בכל התרגילים הוא על כיווץ ושחרור מבוקרים של שרירי רצפת האגן, כאשר היתרון המשמעותי הוא שניתן לבצע אותם בכל מקום מבלי שמישהו ישים לב.

בשביל לנצל את היתרונות של תרגילים לחיזוק רצפת האגן למניעת בריחת שתן צריך להבין במה מדובר. מבחינה אנטומית, רצפת האגן מורכבת מרקמות חיבור, עצבים, כלי דם ושרירים והיא נמצאת באזור המוצנע בין הרגליים. מעל הערסל הגמיש שמכיל את המרכיבים השונים של רצפת האגן מונחים אברי האגן, ובהם שלפוחית השתן.

התרגול של שרירי רצפת האגן חשוב כי הוא מחזק אותם. בעזרת חיזוק השרירים ברצפת האגן ניתן להפוך אותה לתקינה יותר ולשפר את התפקוד של המערכות שנמצאות מעליה ובהן מערכת השתן, המין והצואה. כמו כן, שרירים חלשים מפסיקים לתמוך באברי האגן וכתוצאה מכך עלולים להופיע סימפטומים של בריחת שתן בדרגות חומרה משתנות.

אלו התרגילים שיעזרו לכם להתמודד
התרגיל הבסיסי וגם האפקטיבי ביותר בהתמודדות עם בריחת שתן דורש שליטה במידת הכיווץ וההרפיה של שרירי רצפת האגן. בעזרת זיהוי פעולת השרירים ניתן לשלוט במידת הכיווץ וההרפיה שלהם, לתרגל אותה באופן דיסקרטי ולחזק את התמיכה שלהם במערכת השתן.

פעולת הכיווץ הנכונה מבוססת על תרגילי קיגל. במסגרת תרגילים מן הסוג הזה עוצמים עיניים, מדמיינים את שרירי רצפת האגן ואת השרירים שסביב הסוגרים ומנסים לסגור ולכווץ אותם בתחושה שמדמה משיכה של רצפת האגן כלפי מעלה. תנועה עדינה אמורה להספיק כדי לחזק את השרירים באופן הדרגתי, בעוד תנועה חזקה יותר עלולה להביא לכיווץ של שרירים נוספים כמו הישבן והברכיים.
השלב הבא לאחר פעולת הזיהוי בוחן את כוח השרירים ואת מידת הסיבולת שלהם. את השלב הזה מבצעים כדי לתרגל את השרירים ברמה המתאימה, אך מתוך ניסיון לייצר סרגל מאמצים הדרגתי. אפשר להתחיל בכיווץ של שרירי רצפת האגן למשך 3 שניות בלבד, להמשיך עם פעולת כיווץ כעשר פעמים ולאחר מכן להאריך את זמן הכיווץ ל-4-6 שניות. במקביל, יש לתרגל כיווצים קצרים וחזקים ולאמץ שגרת חיים נכונה.

איך משפרים את היעילות של התרגילים?
התרגילים הגופניים לבדם לא תמיד מספיקים לצורך התמודדות עם בריחת שתן. הדרך לשפר את יעילות התרגילים היא לבצע פעילות גופנית, להפחית צריכת משקאות משתנים כמו קפאין ואלכוהול ולהמעיט גם בשתיית מים. כמו כן, יש לאמץ שגרה של ביקורים תכופים בשירותים ולא להגיע למצב של התאפקות ועומס על מערכת השתן.
shet.jpg


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: