בי וומן » כתבות » טיפים כיצד לשמור על מערכת עיכול תקינה 4 דרכים שיעזרו לשפר את מערכת העיכול

טיפים כיצד לשמור על מערכת עיכול תקינה  4 דרכים שיעזרו לשפר את מערכת העיכול 

טיפים כיצד לשמור על מערכת עיכול תקינה 4 דרכים שיעזרו לשפר את מערכת העיכול



מאת: מערכת האתר, מדור: בריאות, תזונה ואוכל, רפואה, טיפוח הגוף, רפואה משלימה, טבעי
פורסם בתאריך: 29/11/2018



שמירה על מערכת עיכול בריאה מבטיחה ספיגה יעילה של רכיבים תזונתיים בגוף ומאפשרת לו להפיק מכל ביס את מירב התועלת
.

רובינו מוצאים עצמנו מתלוננים על תפקוד לא תקין של מערכת העיכול, תלונות על אי סדירות ביציאות, נפיחות, עצירות, שלשולים ותחושת מלאות נחשבות לתלונות נפוצות ביותר. יש לזכור כי קיים קשר ישיר בין מה שאנו מכניסים לפה לבין מערכת העיכול שלנו.

בנוסף, מערכת העיכול ומערכת העצבים קשורות אחת לשנייה בקשר הדוק, ולפיכך המצב הנפשי שלנו מושפע מהקיבה והמעיים. למערכת העיכול שלנו יש תקשורת שוטפת עם המוח שלנו, בערך 60% ממערכת החיסון שלנו ממוקם באזור של מערכת העיכול. התאים במערכת העיכול מגנים על גופינו מפני חיידקיים רעים או ויראליים, שעלולים לגרום למחלות.

לדברי סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף
: "אורח החיים משפיע על תקינת מערכת העיכול. אם נדאג לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן שוטף, נוכל לשמור על מערכת עיכול בריאה."

מומחי התזונה של הרבלייף מעניקים טיפים ועצות כיצד לשמור על מערכת עיכול בריאה ותקינה:

•שתייה מספקת – מים חיוניים לכל תפקודי החיים אבל יותר מכל הם חשובים גם למערכת העיכול. מכיוון שסיבים מסיסים מתמוססים במים, חשוב לשתות כמות מספקת על מנת שמערכת העיכול תתפקד כמו שצריך. בנוסף מים עוזרים ביצירת מיצי עיכול ורוק והם מובילים חומרים מזינים לתאים השונים בגוף. הקפדה על שתייה מספקת של מים תעזור לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה.

•פעילות גופנית תורמת לעיכול והפחתת לחץ – עוזרת להפיג מתחים, להגביר תנועתיות מעיים ולחיזוק איברים פנימיים. בזמן פעילות גופנית השרירים מתכווצים, שרירי המעיים מומרצים, וכתוצאה מכך האוכל נע בתוך מערכת העיכול.

•אכילה מספקת של סיבים תזונתיים - קיימים שני סוגים של סיבים: סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים. שני הסוגים תורמים לבריאות מערכת העיכול, אבל בצורה שונה. אחד הגורמים שמשפיעים בצורה הטובה ביותר על מערכת העיכול הוא אכילה מספקת של סיבים תזונתיים.

*סיבים מסיסים - סיבים מסיסים, בגלל היותם מתמוססים חלקית במים ויוצרים מרקם של ג'ל. הם עוברים פירוק חלקי במעי הגס. להבדיל מסיבים בלתי מסיסים, הם מאטים את מעבר המזון במערכת העיכול, מה שמאט את ספיגת הסוכר מהמזון ומסייע באיזון רמות הגלוקוזה בדם. הסיבים המסיסים גם משמשים כמזון לחיידקים ה'ידידותיים' הנמצאים במעי הגס ומגדילים את המסה שלהם.

מסייעים ביצירת ויטמינים מסוימים ומגנים על מערכת העיכול מפני פולשים. סיבים מסיסים נמצאים במזונות כמו תפוזים, תפוחים, שעורה, שיבולת שועל ושעועית.

על מנת לשמור על תפקוד טוב של מערכת העיכול, מומלץ לצרוך כ-20 גרם סיבים תזונתיים לפחות בכל יום
. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים את המנה המומלצת, תוכלו לצרוך משקה שיבולת שועל-תפוח של הרבלייף. המשקה מכיל תערובת טבעית של 100% סיבים תזונתיים, ומנה אחת ממנו מספקת לגוף 25% מהכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. המשקה מכיל שילוב של סיבים מסיסים ולא מסיסים ויש בו פחות מ-15 קלוריות למנה.

*סיבים לא מסיסים – מדובר בסיבים שאינם מתעכלים ולא נמסים במים. סיבים בלתי מסיסים מקצרים את זמן מעבר המזון דרך מערכת העיכול, מסוגלים לקשור כמויות גדולות של נוזלים ובכך מגדילים את נפח ומשקל הצואה ומרככים אותה. ניתן למצוא סיבים לא מסיסים בירקות, סובין חיטה מלאה וברוב הדגנים המלאים.

*אופן האכילה- מומלץ, לנסות לאכול ברוגע ולא במהירות. אכילה איטית ורגועה תעזור להרגיש מלאים ולהפסיק לאכול לפני שמתמלאים מדי.ikul.jpg
טיפים למערכת עיכול בריאה מטעם הרבלייף. (צילום- שאטרסטוק)


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

- איפה את בטירוף הקניות של נובמבר
מחכה כל השנה...SHOPING IL, יום הרווקים הסינים, בלאק פריידי, ס
שטיפת מוח מיותרת. הכל ניתן לקנות כל השנה
קובעת תקציב ומאתרת מציאות
למי יש כח להתעסק עם זה?!

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש:
מערכת העיכול, סיבים תזונתיים, הרבלייף