בי וומן » כתבות » גיל המעבר – מה לאכול ומה לא

גיל המעבר – מה לאכול ומה לא 

גיל המעבר – מה לאכול ומה לא



, מדור: אופנה ויופי, קוסמטיקה, טיפוח הגוף
פורסם בתאריך: 04/02/2019

בגיל המעבר מתרחשים בגוף תהליכים שונים המשפיעים על ההרגשה הגופנית והנפשית שלנו.
ייצור האסטרוגן שפוחת גורם לחוסר איזון הורמונלי ולגלי חום אצל חלק מהנשים. בהסתכלות הוליסטית המחזור החודשי המשמש ערוץ לניקוי רעלים מהכבד, נפסק ולכן יש לסייע לסילוק הרעלים בדרכים אחרות. איך עושים זאת? באמצעות שינוי תזונה וצמחי מרפא. אילו מזונות מומלץ להכניס לתפריט היומי ואילו מזונות להימנע? אסתר מנחם, רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה עונה על כך.

אז מה להכניס לתפריט היומי?

1.פירות וירקות המכילים נוגדי חימצון במיוחד כאלה המכילים פיגמנט סגול כמו – פירות יער, סלק, כרוב סגול ועלים ירוקים. האחרונים מכילים גם ויטמין E וצריכתם מקלה על גלי חום, עוזרת לאספקת דם תקינה לנרתיק, מונעת חמצון, מסייעת באיזון רמות הורמונים פרוסטגלנדינים, מסייעת בהפחתת שומנים וטריגליצרידים ומגנה על העור מפני התייבשות.
2.קטניות כמו מאש, עדשים, גרגרי חומוס, שעועית שחורה ואדומה מכילים פיטואסטרוגנים – שהם אסטרוגנים צמחיים שיכולים להקל על תסמיני גיל המעבר ובמיוחד על גלי חום.
צריכת סויה – על כל צורותיה – שנויה במחלוקת בקרב החוקרים.
3.דגי ים צפוני, אצות, זרעי פשתן, זרעי צ'יה מכילים חומצות שומן מסוג אומגה-3 העוזרות להפחית מצבי דלקת ולאיזון הורמונלי.
4.שמן נר הלילה או שמן זייפן מכיל חומצת שומן GLA, המסייעת לאיזון הורמונלי, המפחיתה גלי חום ויובש בעור ובנרתיק.
5.שמן זית, אגוזים, אבוקדו, שקדים וזרעים חיים (לא קלויים) מספקים חומצות שומן חיוניות
6.שורש ג'ינסנג אמריקני מקרר, משפר אנרגיות וחיוניות ומחזק YIN לפי הרפואה הסינית.
7.עלי מרווה – מפחיתים גלי חום
8.שורש שן ארי וזרעי גדילן, מים עם לימון, שייקים מעלים ירוקים – מסייעים בסילוק רעלים מהכבד.

מאלו מאכלים ומשקאות להימנע או להפחית צריכה?

•להימנע ממאכלים המגבירים גלי חום, הימנעו ממוצרי חלב, תבלינים חריפים, שום ג'ינג'ר וצ'ילי
•להפחית צריכת נתרן המעלה לחץ דם ומגביר צבירת נוזלים
•להפחית קופאין (קפה, תה, קולה, שוקולד) המגרים את מערכת העצבים הסימפתטית ומגבירים גלי חום.
•להפחית צריכת אלכוהול – מגביר גלי חום, פוגע בסילוק רעלים מהכבד
•להימנע מצריכת שומן רווי (מרגרינה, בקר שמן, שמן מזוקק) פוגעים בפעילות חומצות שומן
•הפחיתי במתוקים המבוססים על סוכר לבן - גורם ל"נפילות סוכר" בדם שגורמות לשחרור אדרנלין שממריץ את מערכת העצבים הסימפתטית וגורמים לחוסר איזון הורמונלי ומכאן לגלי חום ולשאר התופעות של גיל המעבר.





ester.jpg
דר אסתר מנחם רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה


מקור לתמונה העליונה:
https://unsplash.com/@luismachadodirector


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

פסח בשבילי?
זמן איכות עם הילדים/ המשפחה/ בן הזוג
ארוך מידי... רק לחזור לשגרה
הוצאות בלתי נגמרות
צריך לפחות פעמיים בשנה

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: