בי וומן » כתבות » רצים למלתחה: מה נלבש לריצת המרתון?

רצים למלתחה: מה נלבש לריצת המרתון? 

רצים למלתחה: מה נלבש לריצת המרתון?



, מדור: בריאות, תזונה ואוכל
פורסם בתאריך: 12/02/2019

עונת החורף הגיעה, ואיתה גם עונת המרתונים – הזדמנות מצוינת לכל חובבי הריצה לקחת את התחביב צעד קדימה עם אתגר קשה במיוחד. לא רק שהמרוץ דורש היערכות מוקדמת משל עצמו, גם מזג האוויר בתקופה זו בארץ עשוי להיות מטעה, ולגרום לחוסר ודאות גדול כשמתכוננים לריצה. אז איך נתלבש בלי לסבול מקור אך גם בלי שהחום יתחיל להעיק? מאילו בדים חובה להימנע? ואילו דברים חשוב לבדוק כבר כמה שבועות לפני המרוץ?



אילן בניסטי, מנכ"ל קבוצת ראן ספורט יבואנית המותג Brooks מסביר איך נתכונן ליום הגדול

היזהרו מכותנה – בגד שעשוי מ- 100% כותנה נחשב לאיכותי ביום יום, אבל בעולם הריצה המשמעות שלו יכולה להיות שונה בהחלט. ציוד ריצה שעשוי רק מכותנה עלול לספוג לחות ולגרום לשלפוחיות שיאטו לכם את הריצה. לכן, עדיף לבחור בבגדי ריצה ייעודיים - תנו עדיפות לבגדים העשויים מתערובת של בדים מנדפי זיעה שיעזרו לכם להישאר יבשים, עם טכנולוגיית דחיסה שמסייעת לכם לשמור על הסיבולת ולהתאושש מהר יותר.

קנו מראש נעלי ריצה – נעלי ריצה איכותיות הם אחד הדברים הכי חשובים לריצת מרתון, כך שאם אתם עדיין לא מצוידים כראוי, זה צריך להיות הדבר הראשון ברשימת הקניות שלכם. בחרו זוג נעלי ריצה עם ריפוד ויציבות המתאימים לגוף ולצורת הדריכה שלכם, ושאפו להתחיל להתאמן בהן כבר כמה חודשים מראש. אל תדחו את הקנייה לשבועיים האחרונים, שכן לוקח זמן להתרגל לריצה בנעל חדשה, ולבחון את טיבה. בנוסף, מומלץ לרוץ עם זוג גרביים ייעודיים שיסייעו במניעת שלפוחיות.

פחות זה יותר - חשוב לזכור כי ככל שאתם רצים למשך זמן ארוך יותר, כך הגוף יתחמם יותר, ומעבר לכך, ריצה בתוך קבוצה של אנשים תחמם אתכם אף יותר. רצים רבים מעדיפים לרוץ עם לבוש קצר וקל יותר מאשר זה שאיתו הם מתאמנים.

בדקו את התחזית - זה מועיל להתחיל לבדוק את תחזית מזג האוויר כמה ימים לפני שאתם רצים: אתם לא רוצים להתעורר יום חורפי אחד ולגלות שהוא חם יותר מכל החודש האחרון, ואת גופיית הריצה האהובה עליכם במכונת הכביסה. בדקו גם את מהירות הרוח - רוחות חזקות יגרמו לאוויר להרגיש קר יותר ממה שהוא באמת.

לפני הרכישה – בדקו היטב שהציוד כולל את כל מה שאתם צריכים - לא כל ציוד ריצה הוא ברמה זהה או מיועד לתנאי מרתון, ולכן חשבו היטב אילו תכונות אתם מחפשים בבגד לפני ביצוע הקנייה. מומלץ, למשל, לוודא שאין תפרים שיגרמו לשפשופים בזמן הריצה, ושקיים אריג מאוורר באזורים כמו הגב התחתון ובתי השחי.

הכניסו את היד לכיס - אם אתם יודעים שאתם אוהבים לרוץ ללא הרבה אביזרים שעלולים להעיק, חפשו בגדים עם כיסים צמודים במיקום אסטרטגי על המכנסיים או על הז'קט שיבטיחו לכם מספיק מקום לכל מה שאתם צריכים לקחת איתכם.

נסו את ציוד הריצה - יום המרוץ אינו הזמן להפתעות. אם אתם מתכננים לרכוש ציוד חדש עבור המרתון, קנו את הציוד מספיק זמן מראש כדי לבדוק אותו במהלך אימוני ריצה ארוכים. במידה וישנו ציוד שלא מתאים, הכניסו לתוך לוח האימונים שלכם זמן לבדיקת ציוד אחר. שימו לב שתופעות לוואי כמו שלפוחיות או שפשופים לא יופיעו במהלך ריצות קצרות, אבל יכולים להוות בעיה אמיתית כאשר אתם צריכים להתמודד איתם עשרות קילומטרים מאוחר יותר.

המלצות ביגוד לימים הקרים - במזג אוויר קריר או בתנאים גשומים, אתם יכולים ללבוש חולצת טריקו עם שרוול ארוך או מקטורן קל משקל נגד רוח מעל שכבת הבסיס. אם יש לכם נטייה להתחמם, שתי שכבות דקות עשויות להיות טובות יותר מאשר שכבה אחת עבה, מאחר ואתם תמיד יכולים להסיר אחת. במזג אוויר מסוג זה מכנסי טייטס לייקרה או מכנסי סטרץ' הם אפשרות טובה במקום מכנסיים קצרים.
azanim1.jpg
התחילו להתאמן עם הנעליים והבגדים מספיק זמן מראש_(צילום Brooks Studio)

צילומים Brooks Studio


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: