בי וומן » כתבות » לקראת מרתון תל-אביב המתקיים ב-22.2.19 10 עובדות שכדאי לדעת על חלבון

לקראת מרתון תל-אביב המתקיים ב-22.2.19  10 עובדות שכדאי לדעת על חלבון 

לקראת מרתון תל-אביב המתקיים ב-22.2.19 10 עובדות שכדאי לדעת על חלבון



מאת: מערכת האתר, מדור: בריאות, טיפוח הגוף
פורסם בתאריך: 20/02/2019

לקראת מרתון תל-אביב המתקיים ב-22.2.19 להלן 10 עובדות שכדאי לדעת על חלבון ולמה
ספורטאים זקוקים לאספקת חלבון מוגברת.

לדברי ד"ר יוני ירום – יועץ התזונה בחרת הרבלייף: "חלבון הוא אחד מחמשת אבות המזון, הממלא תפקיד קריטי ביצירת הרקמות, בבניית התאים ובתפקודן התקין של המערכות ההורמונלית והחיסונית, החלבון חשוב לפעילות הורמונאלית תקינה, מספק אנרגיה ועוד".


promax.jpg
משקה עתיר בחלבונים לאחר האימון PROMAX מחיר מומלץ לצרכן - 265.42 ₪ (צילום - הרבלייף )


מומחי המזון של הרבלייף מעניקים 10 עובדות שרצוי לדעת על חלבון:

1. המילה חלבון (protein) נגזרת מהמילה היוונית proteios שמשמעותה 'ראשוני'; אחרי מים, חלבון הוא המרכיב המשמעותי ביותר בגוף האדם (כ-20%).

2. החלבונים מורכבים מפחמן(C) , מימן (H) וחמצן (O) בדומה לפחמימות ושומנים, אך גם מחנקן (N) ומכמויות קטנות יותר של גופרית (S) וזרחן (P). אבני הבניין של החלבונים הן חומצות האמינו.

3. גוף האדם מכיל כ-100,000 סוגים שונים של חלבונים; תוחלת החיים של מרביתם אינה עולה על יומיים, לכן חשוב לצרוך חלבון באופן יום-יומי.

4. כמות החלבון היומית המומלצת משתנה לפי פרמטרים הכוללים גיל, מין, משקל, רמת פעילות גופנית ומצב בריאותי. בממוצע, על החלבונים לספק כ-20%-15 מצריכת הקלוריות היומית שלנו וכ-1-0.8 גרם חלבון ליום לכל ק"ג משקל גוף.

5. מדוע ספורטאים זקוקים ליותר חלבון? במהלך אימונים אינטנסיביים מתרחש הרס של סיבי שריר, לכן, יש לצרוך יותר חלבון כדי למנוע פירוק מוגבר של השריר, לבנות ולשקם אותו לאחר המאמץ.

6. המקורות לחלבון מגיעים מן החי (בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב) ומן הצומח (ירקות, פירות, קטניות ואגוזים). חלבון מן החי נחשב לחלבון 'מלא' כיוון שיש בו הרכב שלם יותר של חומצות אמינו. חלבון צמחי יהיה בעל הרכב 'חסר' של חומצות אמינו, לכן יידרש שילוב בין כמה מקורות חלבון כדי להגיע לחלבון 'מלא' (דוגמת דגן וקטנייה).

7. החלבון בביצים נחשב לאיכותי ביותר מבין כל המזונות.

8. השיער מורכב מפרוטאין בשם קרטין, בעל מבנה ספירלי. פרוטאין זה מאופיין בקשרי גופרית; ככל שיש יותר קשרים, כך השיער שלנו מסולסל יותר.

9. ארוחות מאוזנות הן המקור הטוב ביותר לחלבון. עם זאת, במידת הצורך ניתן להיעזר בתוספי חלבון.

10. גילאים מבוגרים יותר מומלץ ליצור יותר חלבון. הדרישה לחלבונים עולה משמעותית בגילאים מבוגרים וההמלצה היא לשלב בתפריט היומי בין 10%-30% חלבונים מסך הקלוריות הכולל. צריכה נכונה של חלבונים תסייע משמעותית בתפקוד יומי תקין ובשמירה על בריאות.



בהצלחה 


hatif.jpg
הרבלייף - חטיף חלבון. (צילום - יחצ חול)


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

אירוויזיון תל אביב 2019
יש לנו אחלה שיר- מינימום בחמישיה הראשונה
השנה , נשארים הרחק מאחור
מי צריך בכלל נצחון שנה אחרי שנה. העיקר שישי תיירים ושמח
אירוע חשוב לישראל בלי קשר לתחרות.

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: