בי וומן » כתבות » האישה שלא ברחה מהחלום

האישה שלא ברחה מהחלום 

האישה שלא ברחה מהחלום



מאת: מערכת האתר, מדור: בילויים ופנאי, קריירה, פמיניזם
פורסם בתאריך: 09/08/2021

הדס מליק, בעלת "אתגר האוצר" – חדרי הבריחה הניידים המובילים בישראל, הייתה בגרעון וקריסה כלכלית ולמרות שנראה מבחוץ שהצליחה בגדול – בבית הכל התפורר. מליק החליטה שהיא לא מוותרת ונלחמה עד שהיא הפכה למעצמה שהיא היום בתחום חדרי הבריחה הניידים

"אחרי שהרווחנו סכומים גבוהים והיו חודשים מעולים הפכנו להיות עוסק מורשה ולא עוסק פטור, שילמנו מע״מ של 20 אלף שקל ויותר, זה סכומים מאוד גבוהים. מצד אחד אני אומרת לעצמי 'וואו איזה יופי הרווחתי כל כך יפה', אבל מצד שני זה סוג של פיקציה. זה נראה שכל הכסף שהרווחתי הולך למיסים, וזו התמודדות לא פשוטה. זה הגיע למצב שאם רציתי לפתח משהו נוסף בעסק, או אולי להקים משהו - זה היה אופרציה מאוד מורכבת."

הדס מליק, בת 33 בעלים ומייסדת "אתגר האוצר - חדרי בריחה ניידים". מתגוררת בנתניה עם בעלה עופר ואימא לעמית וטל, שני ילדים קטנים. "אתגר האוצר" מבוסס על חדרי בריחה ניידים לאירועים שונים ומספק חוויה בלתי נשכחת למשתתפים!

אז הדס בואי תספרי לי קצת על העסק שלך, הוא מקורי ומעניין.

"לפני שנתיים וחצי הרגשתי שאני חייבת לפתוח עסק עצמאי, באופי שלי אני אדם נורא פרפקציוניסט, אני חייבת שהכל יהיה מושלם, וזה התבטא בכל מקום עבודה שעבדתי בו.
תמיד היה לי חלום להקים עסק משלי ופשוט חיפשתי רעיון.
לפני מספר שנים חברה שלי פתחה חדר בריחה בתל אביב ומכיוון ובעברי עסקתי מעט בהפקת אירועים, הייתי שותפה למאחורי הקלעים של אותו
פרויקט חדר הבריחה – מהרעיון, לבניה ולתוכנית העסקית.

ככה נחשפתי לקונספט של חדרי הבריחה – ומשם עלה לי הרעיון לפתוח עסק משלי.
החלטתי שאני רוצה לעשות משהו בסגנון אבל אחר ושונה, משהו שלא קיים בכלל בארץ וזה: חדרי בריחה ניידים לילדים.

בזמנו היו בסך הכל שלושה חדרי בריחה ניידים אבל אף אחד לא עשה את זה בקונספט של ילדים, כיתות, בתי ספר, אירועים וימי הולדת – שזה מה שאני רציתי.
השקעתי המון כסף בפיתוח, לא ידעתי איך לגשת לזה בהתחלה. החלטנו בהתחלה לייצר תיבות מאוד גדולות שהן בעצמן יהיו החדר בריחה, השקענו מעל מאה אלף שקל ולאט לאט ככל שהתקדמנו ראינו שזה לא כל כך עובד והיינו צריכים לחשב מסלול מחדש.
בנוסף, זה לא היה פרקטי לשינוע, זה היה כבד מידי, והחלפנו לתיבות קטנות יותר לימי כיף ולימי הולדת.
היה לזה ביקוש מאוד גדול, גופים שונים, עיריות ומועצות התחילו להשתמש בשירותים שלנו ולאט לאט התקדמנו ממש יפה, והקמנו עוד חדרי בריחה.
חשוב לי לציין, שככל שהיו יותר פניות והביקוש גדל - כך גם גדלה ההשקעה בעסק: קנינו עוד רכב, עוד נגרר, עוד חדרים והשקענו הרבה מאוד כספים, אבל זה היה סוג של פול גז בניוטרל.
מצד אחד העסק גדל אבל מצד שני היו חודשים חלשים – ואז הייתי בבעיה.
הייתי בגרעון, והוצאתי יותר כסף בשוטף ממה שנכנס. זה משהו שממש פגע בנו כמשפחה. הגענו לבעיה מאוד קשה, מצב שהוא ממש רכבת הרים. מצד אחד, יש ביקוש והכל נראה ממש מצליח ונורא נוצץ וכולם אומרים "כל הכבוד, וואו!", אבל ידענו שיש פה בעיה. מי שחווה את זה הכי הכי קרוב היה המשפחה שלי."

ההצלחה מלווה בקשיים, באלו עוד קשיים נתקלת?

"ההשפעה הישירה הייתה על התא המשפחתי המצומצם שלנו שזה אני ובעלי, ממש חיינו בסטרס. יש לנו שני ילדים, משכנתא, דירה שאני גרה בה, גמרנו את כל החסכונות שלנו ומשכנו את הפנסיה של בעלי, את הפיצויים - כל מה שיכולנו, את כל הכספים שלנו משכנו לטובת העסק, ההורים שלי עזרו לי מעט, הגדלנו את המשכנתא על הבית שלנו ועשינו כל מה שיכולנו.
כשאני ובעלי באותו עסק, כל הביצים שלנו נמצאים בסל אחד ואין לנו משאב אחר. אם אין כסף אז אין הכנסה. זה לא שהייתה איזושהי משכורת נוספת וקבועה שאפשר להשתמש בה, פשוט אין.
אלו עיקרי ההתמודדויות שהיו לנו בעבר, ועדיין מתמודדים איתן קצת היום...
אחד היתרונות הכי גדולים שלנו, זה שאנחנו מתאימים לכל לקוח. אין קהל יעד שאנחנו לא מתאימים לו, החל מימי הולדת לילדים, למבוגרים, אירועים משפחתיים, בתי ספר, אירועי חברות, פסטיבלים, קניונים, ובתי אבות. זה יכול להתאים לכל האוכלוסייה – שזה מטורף! אין שום אוכלוסייה שזה לא מתאים לה, אולי חוץ מפעוטות.
זה מאוד מאתגר, כי מצד אחד אני רואה מה יותר קל לי לשווק, שזה את האירועים הקטנים כמו ימי הולדת. לפעמים אני סוגרת אירוע יום הולדת ממש בכמה דקות שזה מטורף. אז אני אומרת אוקי אבל זה פחות כסף.
בארגונים יש עניינים של תקציבים, את המושג 'שוטף פלוס' שנהפך אח״כ לשוטף פלוס פלוס. זה גם מוציא לי את המיץ לפני, גם מוציא לי את המיץ אחריי."

מה השתנה?

"התחלתי ללמוד שיווק! הצטרפתי לתכנית של יוסי לוי- שיווק אסטרטגי. קודם כל - וזאת יכולה להיות הכותרת מבחינתי - אם לא הייתי מקשיבה לקורס, ולא הייתי רוכשת את התוכנית, הייתי סוגרת את העסק. לא היה לי אוכל, מה יותר מזה? הכי קיצוני שיכול להיות.
מישהו מהצד לא יכול להבין את זה, בתור עצמאית צריך עור של פיל כדי להצליח ולשרוד.
בזמן רכישת התוכנית בעלי לא הבין למה אני לוקחת את זה, לקחתי את כל נושא השיווק על עצמי. מה שקרה לי הוא שפתאום הבנתי למה אנשים קונים. ובדיוק כמו שאני רכשתי את התוכנית הבנתי מה אני צריכה לעשות כדי שאנשים יקנו ממני את המוצרים שאני מוכרת, ופשוט התחלתי ליישם. זה לא קל זה לא משהו שבא ביום אחד, זה לא משהו שמגיע מאיפושהו - צריך לחשוב, אני הרבה לילות בלי שינה עם האוזניות בפלאפון שומעת את התוכנית ואת כל השיעורים, ועוד פעם חושבת וכותבת לעצמי.
2 הדברים המדהימים שקרו בעקבות התוכנית הם: אחד- הגיעו פניות בכמויות הרבה יותר גדולות, בגלל שהתחלתי ליישם את כל השינויים והדבר השני שקרה – זה כמות סגירות יותר גדולה. אני מוציאה הצעות מחיר ללקוחות ואומרת להם תעשו קו על המחיר ותכתבו מחיר מיוחד עבורכן רק היום - ואת נותנת את המחיר וזהו, זה עובד!
קניתי מערכת ניהול לקוחות שיהיה לי קל לעקוב אחרי זה. הבנתי שלמידה ומעקב אחרי הלקוחות זה נורא חשוב, כי גם אם לקוח מבקש הצעת מחיר לבר מצווה ובסופו של דבר לא יוצא מזה כלום, זה נרשם במערכת ואני רוצה לבדוק מה הוא רצה, מה הוא חיפש מה הוא קיבל - כדי לדעת מה קורה בעסק, כדי ללמוד את זה. זה חשוב וזה עבודה קשה."

נראה שהתובנות האלה מתבטאות בניהול של העסק.

"לחלוטין, זה אחד הדברים החשובים שקרו. אתמול העליתי בלוג של איך מקימים חדר בריחה נייד. איך מתחילים בכלל, מה צריך לעשות. חשבתי עם עצמי והתלבטתי אם לפרסם את זה כי זה הידע שלי, אם אני אתן את זה בחינם - כולם יוכלו לבנות חדר בריחה.
והתכנים של יוסי מהדהדים לי בראש - אני נותנת ערך ללקוחות שלי - הם יבינו מה אני נותנת. זה לא סתם טקסט, זה ידע. לא צריך לפחד שמישהו יקום מחר ויעתיק את זה. וגם אם יעתיקו זה לא יגיע לרמה שלנו.
אני מקפידה לבקש מהלקוחות עדויות. יש המון ערך מההמלצות של הלקוחות, יש לי המון סרטוני ווידיאו, ויש את הבלוג שלי ואת האתר שמושך ובתוכו: "מבין לקוחותינו" שזה מאד מושך, פעם הייתי מתביישת לבקש עדויות מאנשים!"
את אומרת משהו יפה, כי כל כך הרבה בעלי עסקים מתמודדים עם האתגרים האלו שאת מעלה לגבי הקושי לבקש מלקוח סרטון בגלל הפחד של- "ואם יגידו לי לא?!"
"זה בדיוק זה. גם שיטת החשיבה שלי נהיתה מאוד מחוברת למה שיוסי מעביר. אני לא חושבת מה יהיה עם העסק שלי מחר בבוקר, אני חושבת מה יהיה עם העסק שלי בעוד שלוש שנים. ככה אני עובדת. אני חושבת המון קדימה. אני חושבת חמש דקות וחמש שנים."

אז אולי תספרי לי איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"בעקבות כל ההתפתחות וכל מה שקורה לי – שאני לא מתביישת ועם המון אומץ, אני באמת מוכיחה לעצמי ולאחרים המון יכולות שלא היו לי לפני. פנו אליי 2 יזמים שמכירים אותי מעל לשנה שרוצים לפתח איתי איזשהו מוצר בינלאומי, לגייס משקיעים ולפתח איזשהו רעיון גדול.
הם רואים את הצורך שיש בפיתוח יכולת הלמידה - בחינוך, בתעשייה, בחברות הייטק, בצבא. היום כל נושא ההדרכה והלימוד מקבל תפנית. זה לא לשבת מול מורה וללמוד את החומר, מה שאנחנו צריכים לפתח זה את יכולות הלמידה שלנו - זה המוצר שאנחנו רוצים לפתח. הוא ממש בשלבים ראשונים וזה מה שאני מפנטזת עליו, אני רואה את עצמי בליגה של הגדולים.
אם לא הייתי עושה את כל מה שעשיתי עד היום, אם לא הייתי מתחילה עם התיבות ואח"כ עוברת ומתמודדת עם כל האתגרים, לא הייתי מגיעה לאן שאני היום. לא הייתי רואה את ה- "להרוויח יותר". אני רואה את עצמי בעולם. יש לי את היכולת ואני צעירה ואני בכיוון לשם.
אני רואה את עצמי ממציאה מחדש – כבר לא בתי ספר ומורים אלא משהו אחר, ברמה כזאת. לקחת את זה למשהו מאד גבוה ובינלאומי."

איך השתנו החיים שלך בפן האישי הפנימי?

"בפן האישי אני עובדת פחות קשה. אני לא יודעת אם אפשר להסביר את זה במילים, אבל אני עובדת פחות קשה, פחות שעות. בעקבות הגדילה גייסתי שתי עובדות, אחת לניהול משרד ואחת לניהול לקוחות, ואני מעליהם. אני אחראית על היזמות, אני משקיעה זמן בלחשוב, זה יכול להיות 4-3 שעות ביום."

איך את משלבת בין בית ועבודה בעסק? מה קורה אחרי שאת מסיימת לעבוד?

"אני הרבה יותר עם הילדים שלי. זה משהו מאוד משמעותי. את הבת הקטנה שלי כמעט ולא גידלתי. כל הרעיון הזה של להקים את העסק- הומצא בחופשת לידה. איזה אמא משוגעת תקים עסק בחופשת לידה?? פסיכית.
עבדתי 14 שעות ביום, לא ראיתי את הילדים. היום זה כבר לא ככה, בחצי שנה האחרונה עשיתי שינוי, אני יותר רגועה.
בתקופה שלא היו אירועים הרגשתי בתוך מערבולת – אין אירועים והכל שלילי וחוסר, מבחינה פיזית ואנרגטית הכל היה חסר, הלחץ הזה כשאתה לא יודע מה אתה משווק, אתה לא יודע מה יהיה ומה יקרה או ייסגר .
ההתקדמות שלנו הייתה מהירה וטובה עד שהייתי צריכה לגייס עוד ולהביא מנהלת לקוחות. אנחנו עדיין בעשיה, אני הולכת ומדברת 'יוסי לוי'. אבל זה לא נגמר, זה ממשיך כל הזמן. זה לעצור לחשוב ולהמשיך.
בעיקרון אני לא יודעת מה יהיה איתנו עם המיזם החדש. במידה וזה יקרה אני כן אייצב את העסק, המכונות השיווקיות יעבדו בדרך שהן יעבדו, גוגל יעבדו איך שהם יעבדו, העובדות שלי יעבדו, הכל יעבוד באוטומציה ואני אעבוד בעשרים אחוז רק בנקודות השיווקיות. ובשאר הזמן אני בחלום הזה של פיתוח את המיזם."

אז מתי את מוצאת זמן לעצמך? נחה? תחביבים?

"מבחינתי העבודה זה תחביב, אני קמה בבוקר ואני שמחה לעשות את מה שאני צריכה לעשות. תמיד הייתי כזאת. אם הייתי קמה בבוקר ולא הייתי אוהבת את מה שאני צריכה לעשות הייתי מחפשת עבודה אחרת. אני כן הייתי רוצה למצוא זמן לספורט ולנוח. אבל זה גם עניין של אופי."

בעבר סיפרת על ההתמודדויות והאתגרים שאת פוגשת בעקבות ההצלחה שלך...

"אני מרגישה שאנשים פתאום רוצים להיות שותפים שלי. הייתה לי פנייה מחברת אירועים גדולה שרצתה לקנות אותנו. היה לנו מישהו שרצה להקים סניף שלנו והייתה לנו חברה שרצתה שנייצר בצורה משותפת חדרי בריחה. כל מיני שותפויות. אנשים רוצים להיות שותפים, ובאופי שלי אני מאוד תמימה, אני מאוד רוצה טוב. מבחינתי, כולם רוצים בטובתי ולכולם אני אומרת כן. אני צריכה רגע לעצור לראות אם זה נכון, אם זה טוב, זה לא כל כך פשוט. הנושא הזה, זה משהו שקשה לי איתו, כי מבחינתי כולם רוצים בטובתי. ועכשיו צריך לדבר באחוזים - מי מרוויח, כמה, מה ולמה. אני הראש אני היצירתיות. אני יכולה להצליח גם בלעדיך, אז מה אתה בעצם נותן לי? אני לומדת את זה וזה משהו שאני עוד לא כל כך יודעת."

את פוגשת את הדברים האלה בסביבה היותר קרובה? או שזה רק עסקית?

"אני חושבת שההתמודדות היא בעיקר עסקית. לצורך העניין יש לי רכב שאני נוסעת בו וכרגע אני חיה על תזרימים, כשאני אגיע למצב שאני יכולה להחליף את הרכב, אז אני אחשוב על איך שזה יצטייר בפני העובדות שלי ובפני הלקוחות שלי."

שאלה אחרונה, איזה טיפ היית נותנת לכל בעל עסק?

"קצת אחרי שהעסק התחיל, גייסתי מנהלת שיווק שעבדה איתי חודשיים וחצי ועלתה לי עשרות אלפי שקלים, בזמנו לא ידעתי כלום בשיווק! הטיפ שיש לי הוא שאף מנהלת שיווק לא יכולה לשווק את העסק שלך כמו שאתה יכול. זו אחת התובנות הכי חשובות שהגעתי אליה במהלך הדרך הזו.
יוסי מדבר על זה הרבה, הוא אומר 80 אחוז שיווק 20 אחוז עבודה בעסק. אני ממש משקיעה כמעט את כל הזמן שלי בשיווק. פה ושם אני כותבת עוד איזה חידה או שתיים. עשינו עכשיו שדרוג לאחד החדרים, אז נתתי להם עוד כמה חידות אבל זהו, יש עובדים שמכינים הכל, מנהלת המשרד עושה הכל בפוטושופ ואני בשיווק. אוכלת שיווק, ישנה שיווק. ואני אוהבת את זה ואני נהנית מזה כי זה מצליח!
וזה מחזיר אותי להתחלה כי הנה, עשיתי. לקחתי את הכלים וזה מצליח, לקחתי את הכלים וזה עובד, וזה בכלל לא קשור לכסף.
אתם המשווקים הכי טובים שיכולים להיות לעסק שלכם!!"

קרדיט תמונות: יוסי לוי - שיווק אסטרטגיmailikk2.jpg


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש:
הדס מליק,חדר בריחה,אתגר האוצר