עונת המבצעים מתחילה. ממה צריך להיזהר? - גרסה להדפסה - (לגרסה הרגילה לחץ כאן)
מאת: מערכת האתר  /  בתאריך: 28/06/2021  /  מדור: צרכנות
 

מבצעים של אופנה קיימים בכל חנות בגדים בין אם מדובר ברשת או בחנות יחידה. במיוחד עכשיו כשהוסרו המגבלות והקהל חזר לקניונים ולשופינג ברחוב ניתן לראות יותר ויותר מבצעים המושכים את קהל הקונים לרכוש עוד ועוד. בעוד לפרגן (לרשתות האופנה) לבעלי החנויות זה טוב ויפה, אנחנו בעיקר צריכים לשמור על הכיס שלנו וזה אומר לא להתפתות למבצעים השונים ולקנות בחוכמה.

לא קונים מבצע:

באופן אידיאלי לא כדאי לצאת למסע קניות בלי רשימה מסודרת של פריטים שצריכים וזאת בשביל לא להתפזר ולא לרכוש פריטים מיותרים. קנייה מסודרת לפי רשימה של פריטים חוסכת זמן והוצאות ומאפשרת לנו לאבזר את הארון רק במה שאנחנו באמת צריכים ולובשים. עם זאת, לפעמים יוצא לנו להסתובב לבד או עם חברה ופתאום יש לנו חשק לשופינג או לעבור ליד חלון ראווה של חנות ומדגדג לנו להיכנס. לרכישה שכזו קוראים רכישה רגשית והיא קורית לכולנו- החוכמה היא לא להתפתות יתר על המידה אלא לאפשר לעצמנו באותה הפעם לרכוש פריט אחד או שניים לכל היותר.

מבצעים גורמים לנו לרכוש יותר:

הרעיון שעומד מאחורי מבצע הוא לא שהלקוח ישלם פחות אלא שיקנה יותר. כאשר אנחנו הולכים לקניות עם רשימה מסודרת של מה שאנחנו באמת צריכים סביר להניח שנתייחס רק למבצעים הרלוונטיים ולהנחות במחירים של המוצרים הספציפיים שאנחנו רוצים. אבל מה קורה כשאנחנו פתאום נתקלים במבצע? אם ניקח לדוגמא מבצע של מוצר שני בשקל. מוצר בשקל אחד בלבד, שווה את ההוצאה לא? נתחיל בעובדה שהעלות של המוצר השני היא לא באמת בשקל אלא העלות של המוצר הראשון לחלק לשני המוצרים ביחד. נמשיך בזה שאם אנחנו לא באמת צריכים שני מוצרים זהים אז גם שקל הוא הוצאה. מתי המבצע הזה כן טוב? במקרה שאנחנו משתמשים במוצרי פארם כמו שמפו, מרכך, משחת שיניים או מוצרי ניקיון לבית שתמיד צריך עוד אחד מהם.

מבצעים נוספים פופולאריים שגורמים לנו לקנות יותר ללא צורך הם 1+1 או רכשו בסכום מסוים ושלמו פחות. ניקח לדוגמא לקוחה שמחפשת חולצה לבנה ונכנסת לחנות ויש בה מבצע של 1+1 על כל החולצות. היא תתחיל לחפש חולצה נוספת לקחת כשהיא לא באמת צריכה את החולצה. ויכול להיות שהיא בכלל לא התכוונה לקנות את החולצה הראשונה אבל אם כבר יש מבצע היא תתפשר על חולצה שתמצא ועוד חולצה רק בשביל להרוויח שהיא שילמה על מוצר אחד וקיבלה אחד במתנה. בפועל היא התפשרה על חולצה אחת אם לא על שתיהן וסביר להניח שלא תלבש אותה בכלל כך שהקנייה היתה מיותרת לגמרי. כך גם במבצעים שקוראים לנו לרכוש פריטים בסכום מסוים אבל לשלם פחות. בפועל סביר להניח שלא נגיע בכלל לסכום הנמוך אבל ברגע שאנחנו יודעים שאם נגיע לסכום הגבוה נשלם פחות- נתחיל לחפש פריטים להשלים את הרכישה ולהגיע לסכום שלא התכוונו בכלל להוציא.

מוותרים על קניות רגשיות:

הדרך היחידה לא להתפתות למבצעים למיניהם ולחזור הביתה עם רכישות מיותרות היא לא לקנות רגשי. הכוונה היא לא למצוא את עצמכם מחפשים עוד חולצה כי יש מבצע או רוכשים מוצר נוסף שאתם לא בטוח צריכים כי יש מבצע. לקניות, כל סוג של קניות, הולכים עם רשימה מסודרת ומדויקת של מה שצריך ומתפתים כמה שפחות להנחות ומבצעים שבסופו של דבר גורמים לכם לרכוש הרבה יותר ממה שהתכוונתם. זה לא אומר להתעלם לגמרי ממבצעים כי אם בכל מקרה התכוונתם לקנות שניים מאותו מוצר או מוצר שיש עליו הנחה באותו היום טוב שתהיו ערניים, זה אומר להבין שהמבצעים לא נועדו עבור הלקוחות אלא עבור המוכרים.


קטי נאור-ייעוץ תדמית וסטיילינג עם מומחיות בעולם העסקים.

sugal.jpg
צילום סיגל קולטון

 

* לינק ישיר לכתבה: "עונת המבצעים מתחילה. ממה צריך להיזהר?"
http://www.bwoman.co.il/articles/news/ex/index.php/2021/06/28/20148.html

www.Bwoman.co.il