בי וומן » כתבות » האלכוהול של הלילה - השומן של מחר

האלכוהול של הלילה - השומן של מחר 

האלכוהול של הלילה - השומן של מחר



, מדור: תזונה ואוכל
פורסם בתאריך: 31/12/2010

לצאת, לבלות, לשתות ולא לשכוח שהאלכוהול של היום הוא השומן של מחר..

סוף השנה האזרחית הגיעה, ואיתה גם המסיבות ומשקאות. שתיית אלכוהול במסיבות הסילבסטר תורמת לשחרור האווירה ולשמחה מרובה, אך חשוב לזכור כי אלכוהול תורם בעיקר... קלוריות. מסיבה כזו, גם אם לא טעמנו זית אחד, עלולה להסתכם בנזק קלורי לא מועט. אז איך ליהנות מכל רגע ועדיין לשמור על הדיאטה במהלך מסיבה?

1. לא להגיע רעבים למסיבה. אנחנו נוטים לאכול מהר והרבה כאשר אנחנו רעבים . לכן ביום של מסיבה , מומלץ לאכול ארוחת בוקר מאה, ארוחת צהריים וחטיף כגון כריך או יוגורט לפני היציאה למסיבה.

2. שימו לב לגודל המנות. פנקו את עצמכם במנת קינוח, משקה אלכוהולי, שוקולד או במנה מתוקה ללא רגשות אשם, אולם הקפידו על גודל המנה. בחרו תמיד בגודל מנה קטנה- בצורה זו תוכלו תמיד לטעום מכל מבחר המנות המוצעות. מתינות היא מילת המפתח.

3. בצעו בחירות נבונות. הימנעו מצריכת מזנות עתירי שומן ובחר חלופות דלי שומן. מזונות עתירי שומן יכולים להימצא בטוגנים, במזונות המבוססים על קרמים ושמנות, מאפים ממולאים בגבינות שמנות ומזונות מוקרמים, בשרים ונקניקים מעובדים כגון סלאמי. רואים את קערת הירקות הענקית? גשו אליה ותתפנקו.

4. נסה חלופות של אלכוהול. במקום קוקטילים, שנדי, וויסקי וודקה, וודקה רד בול, נסו יין אדום , יין יבש, בירה. זכרו: 1 גרם אלכוהול תורם 7 קלוריות, 1 גרם סוכר תורם 4 קלוריות ו- 1 גרם שומן תורם 9 קלוריות. אחת ההנחות הנפוצות ביותר היא שאלכוהול היא פחמימה. מבחינה כימית האלכוהול הוא אמנם בעל מבנה הדומה לפחמימה, אך בשל ספיגתו המהירה דרך הקיבה ישירות לכבד וההשתלבות המהירה במטבוליזם אגירת השומן, משייכים אותו לקבוצת השומן.

5. דלדלו את המשקה עם קוביות קרח ושתו אותו לאחר אכילת חלבון או שומן - כך גם תקטינו משמעותית את תופעות החמרמורת.

6. שתו כמות נאותה של מים. אלכוהול (וקפאין) עלולים לגרום להתייבשות, דאגו לשתות מים גם אם אינכם חשים צורך בכך.

1266160_new_year_2011.jpg

קלוריות במשקאות נפוצים:
בירות:
• פחית (330 מ"ל) אמסטל, באדוויזר, גיניס, סטלה, מאלט כ-130 קלוריות.
• פחית ( 330מ"ל) הייניקן, גולדסטאר, טובורג, לף, מכבי, קורונה, קלסברג: כ-150 קלוריות.
יינות:
• גביע( 150 מ"ל) יין רוזה חצי יבש, יין אדום מתוק, יין אדום יבש, יין לבן חצי יבש: כ-120 קלוריות.
ורמוטים:
• גביע (150 מ"ל ) אדום/יבש: 170 קלוריות.
ליקרים:
• כוסית (30 מ"ל) אייריש קרים, קירסאו, פיזנג: 70 קלוריות.
• כוסית ( 30 מ"ל) של דרמבוי, גרנד מרינייר, פרנו, קואנטרו: 90 קלוריות.
משקאות חריפים:
• כוס קטנה (60 מ"ל) קוניאק, ברנדי, בקרדי, וודקה, ערק: 170 קלוריות.
• כוס קטנה(60 מ"ל) של ויסקי, ג'ין: 100 קלוריות.

מאת: שרון גבריאל, דיאטנית קלינית ראשית ברשת מועדוני הכושר הבינלאומית go-active.

שנה אזרחית טובה!


תגובות גולשים:

הירשמי לניוזלטר

הסקר

בהלת הקורנה
ביטול הלימודים ו המשק מוצדקים- אין ברירה
הגזימו עם הפניקה - בסך הכל וירוס
הזדמנות נהדרת לפסק זמן וחישוב מסלול מחדש
פחד אלוהים- סוף העולם הגיע

הצג תוצאות

התכנים הנצפים

 

מילות חיפוש: